Almanya’nın Gelsenkirchen kenti Gençlik Dairesi, ailesinin kötü muamelesine maruz kaldığı iddiasıyla Kışla ailesinin altı aylık bebeği Ece’yi alıp bir bakıcı aileye verdi. Daire, Ece’nin iki kolunun kırılması üzerine Essen Adli Tıp Kurumu’nun raporuna dayanarak, geçen hafta bebeğin ailesinden alınmasını kararlaştırdı. Gençlik Dairesi, her gün annesine bebeğini emzirmesine izin veriyor. Aile Mahkemesi, 18 Şubat’ta Ece’nin tekrar aileye verilip verilmemesi konusunda karar verecek. Gelsenkirchen’deki Zonguldaklılar Derneği’nde basın toplantısı yapan baba Ferhat Kışla, kötü muamele iddiasını reddetti. Bunun kesinlikle doğru olmadığını söyleyen baba, Ece’nin nasıl kollarının kırıldığı konusunda şunları söyledi: “Geçen yıl 21 Ekim’de Ece kucağımdayken merdivenden düştüm. Babam ve annem bebeği Gelsenkirchen Bergmannsheil hastanesine götürdü. Doktor muayeneden sonra bir şeyi olmadığını söyleyip göndermiş. Röntgen bile çekmemişler. Ama annesi Ece’yi giydirirken ağlıyordu. Biz de bebeğin ağlamasının normal olduğunu düşündük. Bu böyle devam edince bir ay sonra tekrar aynı hastaneye götürdük. Bu kez sağ kolunun kırık olduğunu, diğerinin de kırılmış olduğunu, ancak iyileştiğini söylediler” dedi. Bunun ardından bebeğe kötü muamele yapıldığı iddiasıyla karşı karşıya kaldıklarını belirten Ferhat Kışla, “Polis çağırdılar. Bizi bir süre hastanede tuttular ve eve gönderdiler.\n\nArdından her gün Gençlik Dairesi’nden biri gelip kontrol etti. Bu durum üç ay sürdü. Gençlik Dairesi, olumlu rapor verdi. Ancak Essen Adli Tıp Kurumu üç ay sonra ‘kötü muamele yapıldı’ yazılı raporu Gençlik Dairesi’ne gönderdi. Bunun üzerine Ece’yi eve gelip aldılar. Biz de avukat tuttuk ve bilirkişi raporu hazırlatıyoruz. Burada büyük bir hata yapıldı” şeklinde konuştu. Aileye destek olan Zonguldaklılar Derneği ve Avrupa Türk Demokratlar Birliği (UETD) Gelsenkirchen Başkanı Erol Yukarıbaş, aileyi yıllardır tanıdığını ve ortada bir yanlışlık olduğunu söyledi.\n\n
“ÇOCUĞU ALMAK ZORUNDAYDIK”\n\nGelsenkirchen Gençlik Dairesi, süren bir dava sözkonusu olduğu gerekçesiyle konu hakkında açıklama yapmazken, Gelsenkirchen Belediyesi sözcüzü Martin Schulmann, bilirkişi raporunun çok olumsuz olduğunu, bu nedenle de çocuğu almak zorunda kaldıklarını söyledi. Schulmann raporda, iki kolda kırılmanın ağır şiddet sonucu olduğu, düşmeyle bunun olamayacağının belirtildiğini kaydetti. “Çocuğu korumak için harekete geçmek zorundaydık” diyen Schulmann, mahkemenin kararını bekleyeceklerini söyledi. Gençlik dairesinin aileyi üç ay boyunca izlediğini bildiren Schulmann, dairenin aile hakkında izleniminin olumlu olduğunu belirtti.