ALMANYA’NIN Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti (NRW), restoranların temiz olup olmadığını gösteren ve ‘hijyen lambası’ adı verilen etiketlerin Almanya geneline yayılması için girişim başlattı. NRW, restoran denetimlerinin ardından hijyen durumunu gösteren ve restoranların giriş kapılarına asılan etiketin tüm eyaletlerde uygulanması için konuyu Eyaletler Meclisi’ne taşıma kararı aldığını duyurdu.\n\n
NRW’DE TOPLANACAKLAR\n\nALMANYA çapında başlatılması planlanan uygulama için önümüzdeki günlerde eyaletlerin tüketiciyi koruma bakanları, NRW Çevre ve Tüketicileri Koruma Bakanlığı’nda bir araya gelecek. SPD ve Yeşiller koalisyonu ile yönetilen NRW, Aşağı Saksonya Eyaleti’nde SPD Yeşiller koalisyon hükümeti üzerinde uzlaşma sağlanması üzerine söz konusu girişimi başlattı. Aşağı Saksonya’da hükümet kurulmasının ardından Eyaletler Meclisi’nde denge hükümetten yanda değil, SPD ve Yeşiller’den yana olacak. Bu durum da hazırlanacak yasa tasarısının onay almasını kolaylaştıracak.\n\n
BAKANLIK ENGELLEMIŞTİ\n\nEYALETLERİN tüketicileri koruma bakanları, 2011 yılının mayıs ayında restoranların girisine hijyen derecesine göre kırmızı, sarı ya da yeşil renkli etiketin asılması için uzlaşmışlardı. Ancak Federal Ekonomi Bakanlığı, yasa tasarısını engellenmişti. Federal Tüketicileri Koruma Bakanlığı, yürürlükteki uygulamanın yeterli olduğu görüşünü savunuyor. Hijyen etiketi, Avrupa’nın bazı ülkelerinde uygulanıyor.\n\n \n\n
DÜSSELDORF