ALMANYA’DA 8’i Türk, 10 kişiyi öldüren ırkçı Neo-Nazi katillerin Hamburg’daki kurbanı Süleyman Taşköprü’nün kızkardeşi Ayşen Taşköprü, Cumhurbaşkanı Joachim Gauck’a sitem dolu bir mektup yazdı. Davet için teşekkür eden Taşköprü, “Davetinize katılmayacağım” dedi.\n\n
“BEN GELMEYECEĞİM”\n\nAYŞEN Tasköprü, “Buluşmada müdahillerin avukatlarının bulunmamasını istemişsiniz. Sadece empatinizi dile getirmek, ancak avukat görmek istemiyorsunuz. Ben, buna gücüm olmadığını düşünerek, daveti kabul etmiyorum. Ama madem nasıl olduğumuzu merak ediyorsunuz, ben size yazayım” dedi.\n\n
“GÜVENIM KALMADI”\n\nTAŞKÖPRÜ, mektubunda “1974 doğumluyum ve 1979’dan bu yana Almanya’da yaşıyorum. Oğlum burada doğdu. Daha Mart 2011’de bir memurun oğluma, ‘Sen Alman değilsin’ dediğine gülebiliyordum. Artık gülemiyorum. Bir zamanlar bir hayatım ve bir vatanım vardı. Artık hayatım yok. Vatanım da kalmadı. Çünkü vatan demek, güvenlik demek” dedi.\n\n \n\n

\n\n \n\n
IKBAL ÖZAKINCI / HAMBURG