Almanya’da internet alışverişinin dev markalarından Amazon’un ülkeye Romanya ve Bulgaristan başta olmak üzere çesitli yerlerden getirdiği işçileri köle gibi çalıştırmasına büyük tepki oluştu. Amazon’un Almanya’ya bir seneliğine getirdiği yüzlerci işçiyi belirli bir yere kapatıp, çok düşük ücretle çalıştırdığı belirtildi. Alman devlet televizyonu ARD’nin olayı belgeleriyle gündeme getirmesi üzerine ülke genelinde Amazon’a tepkiler dalga dalga büyüyor.\n\n
“UTANÇ VERİCİ”\n\nGeçen Noel döneminde Almanya’ya getirdiği ucuz işçileri saati 3 eurodan, zor şartlarda çalıştıran Amazon’a tepkiler sosyal paylaşım sitelerine de yansıdı. Facebook’taki Amazon sayfasına giren çok sayıda kişi, “Amazon Utanmalı” notları düştü. Öte yandan Federal Çalışma ve Sosyal İşler Bakanı Ursula von der Leyen, son skandalın bazı işçi kiralama şirketlerinin lisanslarını iptal ettirebilecek bir gelişme olduğunu söyledi.\n\n \n\n
BERLİN