Almanya Türk Toplumu Genel Başkanı (TGB) Kenan Kolat, çifte vatandaşlık konusunu tartışmaya açan federal hükümetin insan hakları sorumlusu Markus Löning’e (FDP) destek verdi ve “Çifte vatandaşlık konusunun insan hakları formatında dile gelmesi önemli” dedi. Löning’den sonra Adalet Bakanı (FDP) ve diğer kişilerin de tartışmaya katıldığını hatırlatan Kolat, şunları şöyledi: “Bütün partilerden milletvekilleri bir araya gelip, gruplar üstü başvuru yapma olanağı var, yasa taslağı olanağı var. Getirsinler, çoğunluğu sağlasınlar. Eyaletler meclisinde çoğunluk olduğu için sıkıntı olmayacak. Ciddi bir şekilde gündeme getirmek istiyorlarsa bunu yapsınlar, onun dışında inandırıcı olmaz. Seçimlere yöneliktir. O bile iyidir ama seçimler sonucunda her defasında görüyoruz ki daha önce verilen sözler, başka partiler için de bu geçerli, tutulmuyor. Madem çoğunluk var parlamentoda, o zaman haydi hodri meydan. Seçimlerden önce halledelim.” Kenan Kolat, Türklere çifte vatandaşlık hakkı verilmesi halinde bunun ülke için bir hediye olacağını savundu.\n\n
‘ÖZGÜR BIRAKIN’\n\n18-23 yaş arasındaki Türk gençlerini zor durumda bırakan ‘Opsiyon Modeli’ni de eleştiren TGB Başkanı, “Bırakın gençler istediği vatandaşlığı seçsin. Zorlamayın. Alman mı olmak istiyor, buyur olsun. Türk mü kalmak istiyor, buyur kalsın. Çifte vatandaş mı olmak istiyorsun, buyur. Niye zorluyorsunuz insanlara” dedi. Çifte vatandaşların Almanya’ya sadık olmayacağı iddiasının gündeme getirildiğini hatırlatan Kenan Kolat, “Ne ilgisi var. Birçok vergi kaçıran Alman’dan daha sadığız, bu ülkeye. Alman vatandaşı olmadan da vergimizi ödüyoruz. Böyle tartışma olmaz. Anlamsızdır, ideolojiktir, iç politikaya yöneliktir” diye konuştu.