Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Muhammet Balta başkanlığında bir heyet, Freiburg yakınlarındaki Ringsheim atıklardan enerji elde eden tesisleri inceledi. AK Parti Sakarya Milletvekili Şaban Dişli, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Sedat Kadıoğlu, Hendek Belediye Başkanı Ali İnci, Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer ve Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram’ın da bulunduğu heyet, tesisleri inceledi. Şaban Dişli, Türkiye’nin atıklar ve çöpleri değerlendirerek enerji elde etmeyi planladığını belirterek, “Biliyorsunuz bu konuda ilk olarak sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde böyle bir tesisi hizmete sokmuştu. Ancak o tesisler küçüktü. Freiburg’daki bu firmanın Türkiye’de tesis yapacağını istemesi üzerine gelip bu tesisleri yerinde incelemek istedik. Eğer bu firmayla anlaşırsak ilk olarak Sakarya’da bu tesisleri kuracağız. Daha sonra diğer illere yaymayı düşünüyoruz” dedi.\n\n
YATIRIM YAPMAK İSTİYOR\n\nAlman firmasının Romanya’da yatırım yapmayı plandığını, ancak Türkiye’de incelemeler yaptıktan sonra fikrini değiştirdiğini hatırlatan Dişli, “Şimdi Alman firması Türkiye’deki çöpün kalitesinden memnun kalmış ve önemli bir enerji üretimi gerçekleştirebileceklerini belirttiler. Şimdi onların tekliflerini inceleyeceğiz, tesislerini yerinde inceleyeceğiz ve ondan sonra Türkiye’de bakanlığımız karar verecek” diye konuştu.\n\n \n\n
Mustafa BORAK