BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, dün Alman Ekonomik Konseyi toplantısı çerçevesinde Almanya’nın önde gelen firmalarının yöneticileriyle buluştu. Bakan Ergün, Türkiye’nin son 10 yıldaki gelişimini anlatırken, dev şirketleri Türkiye’de yatırıma davet etti ve iki ülke arasında enerji, bilgi teknolojileri, tıbbi teknoloji, raylı sitemler, makine, havacılık ve otomotiv sektörlerinde ciddi işbirliği potansiyeli olduğunu aktardı.\n\n
TEŞVİKTEN YARARLANIN\n\nYAKLAŞIK 12 bin sanayici, girişimci, üst düzey yönetici ve 150 şube ile örgütlenen, Avrupa’nın en büyük sanayiciler birliği olarak bilinen Ekonomi Konseyi’nde, BMW, Bosch, Adidas, Nivea, MAN, Siemens gibi dev firmaların yöneticilerine seslenen Bakan Ergün, artık Türkiye’de yapılan yatırımların nitelikli olmasına önem verdiklerini, bakanlığın desteği ve teşviklerden Alman işadamlarının da yararlanmasını istediğini dile getirdi.\n\n
VİZEDEN ŞİKAYETÇİ OLDU\n\nTÜRK ekonomisinin durumunu, yatırım ortamının iyileştirilmesi yönünde atılan adımları işadamlarına anlatan Bakan, toplantı öncesi Almanya’nın Ekonomi ve Teknoloji Bakanı Philipp Rösler ile görüştü. Görüşmede Ergün, işadamlarının yaşadığı vize sıkıntısını dile getirdi ve işadamlarına, akademisyenlere, araştırmacılara çok katı vize uygulaması bulunduğunu belirtti. Rösler ise, Türkiye’deki ekonomik gelişmenin çok etkileyici olduğunu ifade etti.\n\n
SİZDE VARSA BİZE GÖNDERİN\n\nBakan Ergün, nitelikli işgücü açığına dikkat çektiği konuşmasında, “1960’larda olduğu gibi nitelikli niteliksiz hangi iş gücü varsa gönderelim dönemi geçti. Şimdi bizim de ihtiyacımız var. Sizde varsa bize gönderin. Biz onları istihdam etmeye hazırız” dedi. Ergün, Türkiye’de iç pazarda en çok satan otomobil markalarının Alman markaları olduğunu ancak yatırımları olmadığına dikkati çekerek, “Türkiye’ye yeni yatırım yapmazlarsa tüketici küsebilir” dedi. Toplantıda Aşağı Saksonya Eyaleti Sosyal İşler Eski Bakanı Aygül Özkan da bir konuşma yaptı. Toplantıya çok sayıda Alman ve Türk işadamı ile izleyici katıldı.\n\n
DEMEK Kİ OLUYORMUŞ\n\nYILLARDIR farklı görüşlerdeki derneklerin bir araya gelmesi kolay kolay mümkün olmazken, UETD ve ATT’nin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün onuruna ortak hazırladıkları yemekli toplantı demek ki oluyormuş dedirtti. Bakanı Ergün, Almanya Türk Toplumu (ATT) ve Avrupalı Türk Demokratlar Birliği (UETD) Berlin şubesinin ortaklaşa organize ettigi yemekte, bilim insanları, sivil toplum örgütleri ve medya temsilcileri ile bir araya geldi. Farklı siyasi görüşlerdeki iki derneğin bu daveti ortak vermesi katılımcıları da sevindirdi. Bakan Ergün, derneklerin ortak hareket etmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirirken, Türkiye’deki ekonomik ve siyasi gelişmeler hakkında da bilgi verdi.\n\n \n\n \n\n
MESUT HASTÜRK / BERLIN