LEİPZİG Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Christian Glück, Almanya’da yuvalara giden çocuklarının dörtte birinin Almancasının yetersiz olduğu ifade etti. Leipzig Üniversitesi’nde dil öğrenme engelleri üzerinde uzmanlığı bulunan Glück, öncelikle sosyal konumu zayıf ve göçmen kökenli ailelerinin çocuklarının Almanca desteğine ihtiyaçları olduğunu belirtti. Glück,“Kita çocuklarının yüzde yedisinin ise, dil öğrenimi için tedaviye ihtiyaçları var” dedi. Konuyla ilgili üniversitede düzenlenen sempozyum dolayısıyla açıklama yapan Prof. Glück, “Dil öğretimi çok önemli, çünkü çocukların okul başarılarında temel rol oynuyor” diye konuştu. Glück, dil öğretimi için çok sayıda proje ve program bulunduğunu, ancak bunlar için ortak bir çerçeve gerektiği görüşünü savundu.\n\n
KONULAR İLGİ ÇEKMELİ\n\nEğitmenlerin sadece konuşmakla kalmamaları, çocukları dinlemeleri ve onlarla duygusal bir bağ kurmaları gerektiğini de söyleyen Glück, konuların da insan bedeni, doğa, sayılar ve yazı gibi çocukların ilgisini çekecek temalar arasından seçilmesini istedi. Prof. Glück, ailelere de çocuklarının dil gelişimini teşvik etmelerini, onları ailenin bir bireyi olarak görmelerini tavsiye etti.\n\n \n\n
LEIPZIG