YTB Başkanı Kemal Yurtnaç, Mavi Kart sorunu yaşayanların, çözüm sunmayan noktayı kendilerine bildirmeleri durumunda sıkıntıyı ortadan kaldıracaklarını dile getirdi\n\nYURTDIŞI Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) Başkanı Kemal Yurtnaç, Mavi Kart konusunda yerel düzeyde yaşanan sorunun, sıkıntıyı yaşayan kişi tarafından kendilerine bildirilmesi durumunda hemen çözüm sunacaklarını ifade etti. Yurtnaç, Mavi Kart’ta yasanın çıktığını, genelge ile kurumlara bildirdiklerini fakat personelin yeterli bilgiye sahip olmaması dolayısıyla sorunlar yaşandığını söyledi.\n\n
“SORUN YAŞAYAN ARASIN”\n\nSIKINTI yaşayan kişilerin, kendilerine kurumun internet sayfası (www.ytb.gov.tr) üzerinden mesaj bırakmasını isteyen Yurtnaç, “Vatandaşlarımız, kurumun telefonunu arayıp bilgi de verebilirler. Sorun yaşanan kurumun ya da belediyenin aktarılması halinde, biz gerekli bilgilendirmeyi yapar, sıkıntıyı ortadan kaldırırız. Vatandaşımızın Mavi Kart ile işlem için haftalarca uğraşmasına gerek yok” diye konuştu.\n\n
“BİRAZ ZAMAN ALACAK”\n\nYURTNAÇ, “Daha önce tapu dairelerinde sorun yaşanıyordu. Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) aracılığı ve bilgilendirme ile problemi çözdük. Sorun olan noktaya müdahale ediyoruz. Kurum personelinin bilgilendirilmesi gerekiyor ve bu biraz zaman alacak. Vatandaşlarımızın sorun yaşamaması ve çözüm için gerekirse yeniden genelge yayınlar, bilgilendirme yaparız” dedi.\n\n
SORUN YEREL DÜZEYDE \n\nDOĞUMLA Türk vatandaşı olup, izinle Türk vatandaşlığını kaybedenler ve altsoylarına verilen Mavi Kart ile ilgili çıkan yasasından haberdar olmayan memurlar veya KPS sistemine bağlanmada geciken kurumlar, vatandaşa işlemlerinde sorun yaşatıyordu.\n\n \n\n
CEMİL ALBAY / FRANKFURT\n