Hamburg’ta açıklanan ayrımcılık raporunda Almanya’da toplumda dışlananların yüzde 93’ünün etnik kökenden dolayı hor görüldüğü ortaya çıktı\n\nFederal Hükümetin Ayrımcılıkla Mücadele Ofisi (ADS) ve Hamburg'da hizmet veren Ayrımcılıkla Mücadele Ofisi Basis& Woge kuruluşları tarafından hazırlanan raporda, insanların en çok etnik kökenden dolayı ayrımcılığa uğradığı ortaya çıktı. Ortak raporda insanların iş yerlerinde, meslek eğitim ve iş başvurularında, okullarda, ev ararken, resmi dairelerde, sokakta yüzde 93'ü etnik kökeni yüzünden, yüzde 37'si rengi, yüzde 34'ünü de dili (aksanı) yüzünden ayrımcılığa maruz kaldığı açıklandı.\n\n
YAŞLILARA AYRIMCILIK\n\nHamburg El Zanaatları Odası'nda düzenlenen ve çoğunluğunu kadınların oluşturduğu toplantıda ADS araştırma görevlisi Sera Choi ile Basis&Woge görevlisi Birte Weiss, rapor hakkında konuşup, bilgi verdiler. Raporda ayrıca, insanların yüzde 15'i cinsiyetinden, yüzde 9'u oturum statüsünden, yüzde 8'i dini inançlarından, yüzde 4'ü vücut yapısından ve yüzde 3'ü ise yaşından dolayı ayrımcılığa uğradığı açıklandı.\n\n
POLİS DE DIŞLIYOR \n\n2012 senesi rakamlarını içeren raporda insanların yüzde 20'sinin ev ararken ve komşuları tarafından ayrımcılığa uğradığı belirtildi. Aynı raporda insanların yüzde 18'inin günlük normal yaşamda, yüzde 9'unun iş bulma kurumlarında (Jobcenter), yüzde 8'inin okullarda, yuvalarda ve resmi dairelerde, yüzde 7'sinin ise polis, hukuk davalarında ve trafikte ayrımcılığa maruz kaldığı belirtildi. ŞURA çalışanı Özlem Nas da toplatıda konuştu.\n\n \n\n
İkbal ÖZAKINCI / HAMBURG\n\n