ALMANYA’DA yeni yürürlüğe giren nüfus yasasına göre, dileyen ebeveynler bebeklerinin cinsiyetini kayıtlarda belirtmek zorunda kalmayacak. İki cinsin de fiziksel özelliklerini taşıyan bebeklerin cinsiyeti böylelikle kayıtlara bir cinsiyet olarak geçmeyecek. Ülkede daha önce ebeveynler doğumu izleyen bir hafta içerisinde çocuklarının ad ve cinsiyetini nüfus müdürlüğüne bildirmek zorundaydı. Bunu yapmayanlara ceza veriliyordu. Etik Kurulu, 2012’de yayınladığı raporunda, “Nüfus kütüğüne kadın ya da erkek seçenekleriyle kaydedilme zorunluluğu, kişilik hakları ve eşitlik yasasının ihlalidir” görüşünü belirtmişti. Almanya’da hem erkek hem kadın kromozomları taşıyan, kimi durumlarda her iki cinsiyete ait üreme organlarıyla doğan yaklaşık 80 bin kişinin bulunduğu da açıklandı.\n\n \n\n
BERLIN