Üst kat komşularının banyo borusu patlayınca oluşan rutubet Işık Ailesi’ne 2,5 aydır zor günler yaşatıyor. Ailenin mağduriyetine ise ev sahibi kulak asmıyor\n\nALMANYA’NIN Wiesbaden kentinde yaşayan Işık Ailesi, 2,5 ay önce üst kat komşularının banyosunda patlayan borunun hala sıkıntısını yaşıyor. Patlayan borunun mutfak ve banyoda rutubet oluşmasına sebep olduğunu dile getiren Zekiye ve Sezer Işık, “Üst kattaki arıza giderildi ancak ev sahibi ‘Zarar benden kaynaklanmadı. Yapılacak bir şey yok’ cevabı veriyor. Rutubet tavandan tabana inmeye başladı” dedi.\n\nYeni yaptırdıkları mutfak dolaplarının, halılarının, fayansların ve duvar kağıtlarının zarar gördüğünü ifade eden Sezer Işık, “Duvarlar 2,5 aydır kurutmak için getirilen makineye rağmen kurumadı. Evde rutubetin yanı sıra rahatsız edici koku da var. Öte yandan küçük böcekler de evi sarmaya başladı. Eşim, rutubetli mutfakta nefes almada güçlük çekiyor. Böylesine sağlıksız hepimizin sağlığı tehdit altında” diye mağduriyetini anlattı.\n\n
“İSTEDİKLERİNDE ANLIYORLAR”\n\nApartmanda 2007’den buyana oturduklarını söyleyen Işık, “Önce apartmanın altındaki dükkanı terzi olarak işletmeye başladık. Ardından daire boşalınca buraya taşındık. O sırada apartmanın işleri için görevlendirildim. Düşük ücrete bu işi yaptım. Ücret artışı talebim kabul görmeyince bıraktım. O andan sonra sorunlar başladı. En küçük sorunda ev sahibim beni evden atmakla tehdit eder oldu. Bu boru patlaması da onlar için bir fırsat oldu. Bizi çıkıp gitsinler diye hiçbir şey yapılmadı” dedi.\n\n
“İHMAL OLDUĞU AÇIK”\n\nAVUKAT Kubilay Şenal, ailenin durumunu yerinde inceledi ve şuana kadar bir sonuç alınamamasına şaşırdığını belirtti. Şenal, “Ailenin zararının tespit edilip ödeme yapılması, evin tamir edilmesi, fayans ve duvar kağıtlarının değiştirilmesi gerekirdi. Burada bir ihmal olduğu açık. En azından kirada indirime gidilebilirdi. Ev sahibi buradaki gerçekle yüzleşmek zorunda” dedi.\n\n \n\n
Kadir İNCE / WİESBADEN