ALMANYA’DA 8’i Türk 10 kişiyi öldüren ırkçı Neo-Nazi katillerin kurduğu Nasyonal Sosyalist Yeraltı (NSU) örgütü tarafından öldürülen Mehmet Kubaşık’ın cinayeti bugün mahkemede ele alınacak. Münih Yüksek Eyalet Mahkemesi’nde ilk önce Gamze Kubaşık, ardından da annesi Elif Kubaşık tanık olarak dinlenecek.\n\n
NE ANLATACAK?\n\nDURUŞMADA tanık sıfatıyla ifade verecek olan Gamze Kubaşık’ın neler söyleyeceği merakla bekleniyor. NSU davasında kurban ailelerinin sembol isimlerinden biri haline gelen Gamze Kubaşık, geçtiğimiz haftalarda da Berlin’de Federal Meclis’te yapılan özel NSU oturumunu Almanya Cumhurbaşkanı Joachim Gauck ile birlikte izlemişti.\n\n
8.KURBAN\n\nMEHMET Kubaşık, NSU katillerinin son kurbanlarından. Kubaşık, Dortmund’da işlettiği büfede vurularak öldürülmüştü. 39 yaşındaki üç çocuk babası Kubaşık, seri cinayetler kapsamında öldürülen 7’inci Türk vatandaşı, toplamda ise 8’inci kurban olmuştu. Diğer kurbanlar anısına olduğu gibi Mehmet Kubaşık adına da Dortmund’da bir anıt taş konuldu.\n\n
GARİP BAĞLANTILAR\n\nDORTMUND’DAKİ Neo-Naziler sık sık Kubaşık’ın da büfesinin bulunduğu Mallinckrodtstrasse’deki iki birahanede buluşuyordu. Bu Neo- Naziler’den biri de, başsanık Beate Zschaepe ile cezaevinde mektuplaşan Robin S. idi. Birçok müdahil avukat, Zschaepe ile Robin S. arasındaki mektuplaşma, Dortmund’daki Neo-Naziler ve Kubaşık cinayeti arasında bağ görüyor.\n\n
FRANKFURT