Almanya’nın Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti (NRW) Çalışma ve Uyum Bakanı Guntram Schneider, göçmen kökenli dernek ve kuruluşların uyum çalışmalarında daha etkin rol almasını istediklerini söyledi. Derneklerden bilinçli çalışmalar yapmalarını beklediklerini belirten Schneider, “Göçmen kökenli derneklerin kimseye bağımlı olmadan, uyum çalışmaların nesnesi değil, öznesi olması istiyoruz” dedi.\n\n
‘BİLİNÇLİ ÇALIŞSINLAR’\n\nDortmund kentinde göçmen kökenli kuruluşların sorunları ile bunlarda kuşak değişimi konularının tartışıldığı iki günlük sempozyumda Bakan, eyalet uyum ve katılım yasasında göçmen kökenli kuruluşlara yer verdiklerini hatırlattı. Schneider, bu kuruluşlara maddi ve manevi destek verdiklerini söyledi. Bakan, uyum alanında verimli çalışmalar yapan çok sayıda göçmen kökenli dernek olduğunu, bunların sayısının artmasını dilediğini belirtti. Uyum ve çifte vatandaşlık konusunda da görüşlerini açıklayan Schneider, Almanya’nın hukuk düzenini kabul ile Almanca konusmanın uyum için iki temel öğe olduğunu, bunların dışında herkesin dinini ve kültürünü istediği gibi yaşamasını dilediğini vurguladı. Schneider, çifte vatandaşlık ile opsiyon modelinin kaldırılmasından yana görüşlerini tekrarlayarak, koalisyon görüşmelerinde partisi SPD’nin çifte vatandaşlığı temel koşulları arasına almasını çok yerinde bulduğunu belirtti.\n\n \n\n
YUNUS ÜLGER/KÖLN