ÇEVRE ve Şehircilik Bakanlığı’nın uzun süredir üzerinde çalıştığı emlak ataşeleri projesi hayata geçiyor. Büyükelçilik ve konsolosluklarda görev yapacak olan emlak ataşeleri, Türkiye’ye gitmeye gerek kalmadan gayrimenkul satışını yurtdışında gerçekleştirecek. İlk emlak ataşesi, Dışişleri Bakanlığı ile koordineli çalışılarak pilot bölge seçilen Berlin’e atanacak.\n\n
MEVZUAT DA HAZIR\n\nBAKANLIĞIN görevlendireceği emlak ataşeleri, tüm tapu işlemlerini yapacak, yurtdışındaki Türk vatandaşlarına hem danışmanlık hizmeti verecek, hem de gayrimenkul işlemlerini en kısa zamanda yurtiçinde olduğu gibi yurtdışında da yapabilmelerine olanak sağlayacak. Ataşelerle ilgili bürokratik detaylar bitirilerek mevzuat da hazırlandı.\n\n
YABANCILARA DA HİZMET VERECEK\n\nBakanlık bürokratları, “Yurtdışındaki tapu işlemlerinin yapılmaması ile ilgili şu an hiçbir sakınca yok. Yılbaşı gibi devreye girecek” açıklamasında da bulundu. Emlak ataşeleri yabancılara da hizmet verecek.\n\n \n\n
ANKARA