BAŞKENT Berlin’de 2022 yılına kadar 6 bin 200 polisin yaş haddi nedeniyle emekli olacak olması, gözlerin göçmen kökenli gençlere çevrilmesine neden oldu. Der Tagsespiegel’de yer alan haberde Berlin’de genç polis adayı bulmanın hiç kolay olmadığı, aday gençlerin çoğunun ‘Aptal, hımbıl ve tembel’ olduğunu ileri sürüldü. Berlin eyalet hükümetinin CDU’lu müsteşarı Bernd Krömer, gazeteye bu konuda açıklama yaptı ve sadece öğrenci değil, okulun eğitim içerik ve fizik şartlarının da önümüzdeki yıllarda daha da geliştirilmesi için yatırım gerektiğini söyledi.\n\nKrömer, 2016 yılına kadar bine yakın öğrencinin polis olmak için okula giriş yaması gerektiğinin altını çizdi ve bu arakamın elde edebilmek için yaklaşık 15 bin başvuru yapılması gerektiğini hatırlattı. Öte yandan Berlin Polis Müdürü Klaus Kandt, ekonomik şartlardan daha ciddi bir sorunun da kötü yetişmiş eleman sorunu olduğunu söyledi. Kandt, “Polis mesleğini daha çekici yapmak için çok sayıda bilgilendirme ve gençleri kazanmaya yönelik kampanya yapmak gerekiyor. Özellikle göçmen kökenli gençler için yoğun bir çalışma yaparak onları da bu mesleğe kazanmak gerekiyor” şeklinde konuştu.\n\n \n\n
Mesut HASTÜRK / BERLİN