SGK, Türkiye’den borçlanarak emekli olmak isteyenlerin artık Türkiye’ye gitmesine gerek kalmayan bir uygulama başlattı, iş kolaylaştı\n\nSOSYAL Güvenlik Kurumu (SGK) yurtdışı borçlanmalar konusunda büyük kolaylık getirildi. Avrupalı Türkler, Türkiye’ye gelmeden borcunu direk Ziraat Bankası’na yatırabilecek. Ziraat Bankası’nda açılan SGK MOSİP tahsilat ekranından Bağ-Kur ya da SSK ödemesini yapabilecek. Borçlarını ödeyenlerin makbuza “3201 sayılı Kanuna göre yapılan borçlanma karşılığı ödenmiştir” ibaresi yazdırmaları yeterli olacak.\n\n
ELEKTRONİK SİSTEM\n\nZİRAAT Bankası yurtdışı şube ve iştirakleri haricindeki muhabir bankalara yatırılan borçlanma bedelleri için sistem tarafından “döviz alım belgesi” oluşturulacak. Talep edilmesi durumunda döviz alım belgesi Sosyal Güvenlik Merkezlerine ya da il müdürlüklerine gönderilecek. Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesi ile vatandaşların hizmet ve emeklilik bilgileri elektronik ortamda alınacak.\n\n
İŞLEM HIZLANACAK\n\nBU proje ile, emeklilik işlemleri daha da hızlanacak. Emeklilik başvurularındaki artışla beraber yabancı ülke aylıklarının ödenmesinde TC kimlik numarası uygulaması başlatıldı. Aylık alanların hayatta olup olmadıkları kimlik paylaşım sisteminden tespit edilecek. Böylece yaşam belgelerinin gönderilmesi uygulamasına son verilecek.\n\n
650 BİN BAŞVURU\n\nÖTE yandan Türkiye’den emekli olmak isteyenlerin sayısının her gün arttığı bildirildi. Buna göre Ekim ayı sonu itibariyle SGK’ya 650 bin Avrupalı Türk emeklilik başvurusunda bulunurken, bugüne kadar yaklaşık 315 bin vatandaşa emekli aylığı bağlandı.\n\n \n\n
Hazal ATEŞ / ANKARA