TÜRKİYE’NİN Berlin Büyükelçiliği’nde, muharrem ayı nedeniyle aşure sofrası kuruldu. Büyükelçilik binasının büyük salonunda verilen yemeğe Federal Meclis’in Türk kökenli Sol Parti Milletvekili Azize Tank, SDP Milletvekili Cansel Kızıltepe, Prof. Dr. Belkıs Menemencioğlu ve Berlin’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı. Büyükelçi Hüseyin Avni Karslıoğlu, Şah-ı merdan adlı şiiri okuyarak davetlileri selamladı. Kerbela’yı kasteden Karslıoğlu, ‘lanetli günün’ acısını paylaşmak için bu sofrada toplandıklarını belirtti. Alevilerin sorunları olduğunu bildiklerini ifade eden Karslıoğlu, “Alevi kardeşlerimizin sorunları var. Bunların çözümü için beklentileri var. Bu beklentileri dikkate almak, imkanlar çerçevesinde çözüm üretmek devletimizin görevidir. Devletimiz ayrım gözetmeksizin herkesi kucaklamaktadır. Bu kucaklama daha fazla olmalıdır” dedi.\n\n
‘HEPİMİZ KARDEŞİZ’\n\nİnsanların birbirini yeterince tanımaması nedeniyle önyargıların oluştuğunu savunan Hüseyin Avni Karslıoğlu, muharrem ayında Alevi ve Sünnilerin birlikte düzenlediği iftarların bu anlamda çok faydalı olduğunu söyledi. Büyükelçilik ve Almanya’daki başkonsolosluklarının kapılarının herkese açık olduğunu vurgulayan Karslıoğlu, “Hepimiz kardeşiz, bu bizim zenginliğimiz. Yunus’un deyişiyle sevelim sevilelim. Bu mübarek günlerin dostluğa, barışa, sevgiye vesile olmasını diliyorum” diye konuştu. Davette Haydar Soylu Dede sofra açılış duasını okudu. Soylu bir de mersiye seslendirdi. Davette ilahi okunurken saz ve ney ustaları da manevi içerikli eserler seslendirdi.\n\n \n\n
Mesut HASTÜRK / BERLİN