ALMANYA’NIN Mölln kentinde 23 Kasım 1992’de ırkçıların kundakladığı binada ölen Bahide Arslan (51), Yeliz Arslan (10) ve Ayse Yılmaz (14) ölümlerinin 21. yılında hem Mölln’de, hem de Hamburg’da düzenlenen etkinliklerle anılırken, aile geleneksel konuşmaya izin verilmemesi üzerine büyük şok yaşadı. Faruk Arslan, aile fertlerinin her yıl geleneksel olarak konuştuğu “Möllner Rede”ye (Mölln Konuşması) izin verilmediğini açıkladı.\n\n
HAMBURG’DA YAPILDI\n\nYANGINDA kızı Yeliz, annesi Bahide ve yeğeni Ayşe Yılmaz’ı kaybeden Faruk Arslan bu yıl konuşmaya izin verilmemesi üzerine konuşmayı Hamburg’da yaptıklarını söyledi. Ailenin, Hamburg Belediyesi ve Sol Parti’nin desteğiyle kendi hazırladığı etkinlik Hamburg Belediye Sarayı’nda yapılırken, Arslan Mölln Belediyesi’ne tepki gösterdi. Hamburg’ta “Mölln Konuşması”nı Kölnlü rap sanatçısı Kutlu Yurtseven yaptı.\n\n
UNUTTURMAYACAĞIZ\n\nYURTSEVEN’İN ardından Faruk Arslan, oğlu Namık ve İbrahim Arslan ve yangında Türkiye’den misafir olarak Mölln’e gelen ve yangında ölen Ayşe Yılmaz’ın kardeşi Servet Yılmaz da birer konuşma yaptı. İbrahim Arslan, Nazım Hikmet’in “Yürümek” adlı şiirini Türkçe ve Almanca okudu. Faruk Arslan, “Bize bu yangını unutturmak istiyorlar. Oysa bizim içimizdeki yangın ömür boyu sönmeyecek. Biz büyük bir aileyiz, yaptıkları bizim aileyi yıpratamaz” dedi.\n\n
“ÇOK KIRILDIK”\n\nBELEDİYENİN Mölln Konuşması’na izin vermemesinin kendilerini çok kırdığını belirten Faruk Arslan, “Bize ne kadar bu acıyı unutturmak isteseler de bu acı, bu yangın bizim içimizde sönmeyecek. 20 senedir beraber anma törenlerini yaptığımız belediye birden bire bize sırtını çevirmeye başladı. Bizim onlardan istediğimiz fazla bir şey yok. Biz sadece beraber çalışmak istiyoruz, belediyesi bizi arka plana atmaya çalışıyor” dedi.\n\n
BAŞKANA AĞIR ELEŞTİRİ\n\nBELEDİYE Baskanı Jan Wiegels’i ağır dille eleştiren Arslan, “Önce belediye başkanı olarak değil, insan olarak davranması lazım. Onların değil, bizim istediğimiz gibi olmalı. Bu düşüncenin arkasında, bize unutturmaya çalışma var” dedi. Yıllardır annesi Bahide’nin adına sokak adı verilmesini istediklerini belirten Arslan, “Ama vermediler. Bunların amacı, böyle şeyler yaparak işin içinden sıyrılmak. Ama buna müsaade etmeyeceğiz” dedi.\n\n
Ikbal ÖZAKINCI / HAMBURG