Noel döneminde tüketimi daha da artan keklerde insan beyninde uyuşturucu maddeler gibi bağımlılık etkisi yapabilen şeker ve yağ karışımı bulunduğu belirtildi\n\nALMANYA’DA Noel döneminde tüketimi daha da artan keklerde insan beyninde uyuşturucu maddeler gibi bağımlılık etkisi yapan karışım maddeleri bulunduğu kaydedildi. Amerika’da New London Koleji tarafından yapılan araştırmayla, keklerdeki şeker ve yağ karışımında insan beyninde aynı kokain gibi bağımlılık etkisi yapabilen maddelerin bulunduğu belgelenmiş oldu.\n\n
YEDİKÇE YEDİRİYOR\n\nBİR profesörün kontrolünde çok sayıda öğrencinin katılımıyla yapılan fareler üzerindeki deneylerde keklerin iştah açtığı ve aynı kokain gibi beyinde etki yaptığı görüldü. Orta gelir grubundan insanların rahatlıkla satın alabileceği ve Almanya’da Oreo Kek olarak bilinen türdeki yiyeceklerdeki şeker ve yağ karışımı bu etkiyi yapıyor. Keklere başlayanlar bir türlü kendini durduramayıp, yedikçe yemek istiyor.\n\n
UYUŞTURUCU KADAR ZARARLI\n\nARAŞTIRMA sonuçlarının duyurulduğu bildiride, içinde yüksek yoğunlukta şeker ve yağ bulunan keklerin en az uyuşturucu kadar ve hatta daha da zararlı olabileceği belirtiliyor. Keklerin her yerden satın alınabilir olması ve şimdiye kadar sakıncasız bilinmesi tehlikeyi artırıyor. Uzmanlar çok sayıda çeşidi bulunan keklerin satın alınır ve tüketilirken dikkatli olunmasını istiyor.\n\n \n\n
FRANKFURT