Hollanda ve Avusturya, otoban parası nedeniyle Almanya’yı Avrupa Adalet Divanı önünde dava etmekle tehdit ediyor\n\nALMANYA’DA yeni kurulacak hükümetin kararlaştırdığı otoyol vergisine Avusturya ve Hollanda’dan tepki geldi. Hollanda ve Avusturya, Almanya’ya Avrupa Adalet Divanı nezdinde dava açmakla tehdit etti. Avusturya Altyapı Bakanı Doris Bures, “Almanya’nın bu yasası AB Hukuku’na aykırı olacaktır. Avusturyalı araç sahiplerine ayrımcı muamele yapılmasını sineye çekmeyeceğiz. Eğer bu yasa ayrımcı olursa, tüm hukuki imkanları seferber edeceğiz” dedi. Avusturya Başbakanı Werner Faymann ise öncelikli olarak çıkacak yasayı bekleyeceklerini belirterek, “Eğer Avusturyalı araç sahipleri Almanlar’dan daha fazla ödeyecekse, o zaman bununla mücadele ederiz” diye konuştu. Hollandalı Bakan Melanie Schultz da buna destek verdi ve, “Bu konudan hiç de hoşnut değiliz” diye konuştu. Avusturya, 1997 yılından bu yana vinyet aracılığıyla otobanları kullanan sürücülerden ücret alıyor. Vinyet mecburiyeti yerli yabancı olsun tüm araçlar için geçerli. Plana göre otobanlar için yerli-yabancı her araçtan vergi alınacak, Alman araç sahipleri ise otomobil vergisini daha az ödeyecek.\n\n \n\nBERLİN