EKONOMİK İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD), 65 ülkedeki öğrenci performansıyla ilgili hazırladığı “PISA 2012 Ögrenci Performansı Raporu” açıklandı. Matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarında başarılı olan 15 yaş grubundaki öğrencilerin ülkelere göre sıralamalarına yer verildi. Ülkelerin 2003-2012 arasında gösterdiği değişim de ortaya konuldu. Türk öğrenciler son 9 yılda matematikte 3.2, okuma alanında 4.1 ve fen bilimlerinde ise 6.4 puanlık bir artış kaydetti. Raporu değerlendiren Almanya Eğitim ve Araştırma Bakanı Prof. Dr. Johanna Wanka, Almanya’nın matematik, okuma becerileri ve fen bilimlerinde OECD ortalamasının üstünde olduğunu kaydetti. Matematikte Japonya, Güney Kore, Hollanda, Estonya ve İsviçre’nin Almanya’dan iyi olduğunu bildiren Wanka, özellikle sosyo- ekonomik durumu düşük ailelerin çocuklarının eğitimdeki performansını arttırdığını ifade etti. Wanka, Almanya’nın yanı sıra Türkiye ve Meksika’nın da performansının arttığını söyledi. OECD Eğitim Müdürü Barbara Ischinger de, başarısız öğrenci oranının yüzde 10 olduğunu belirtti. Almanya’nın en büyük eksikliğinin eğitimde fırsat eşitsizliği konusunda olduğunu hatırlatan Ischinger, eskiye oranla biraz düzelme olduğunu ifade etti. Almanya Eyaletler Eğitim Bakanlıkları Konseyi Başkanı Stephan Dorgerloh ise eğitimde adaleti sağlamak için daha çok çaba sarfedilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.