Türkiye’nin Nürnberg Başkonsoloslugu ile Federal İş Ajansı arasında gençleri meslek eğitimi konusunda bilgilendirmek amacıyla imzalanan mutabakat anlaşması kapsamında ilk toplantı gerçekleştirildi. Kuzey Bavyera kentlerindeki camilerde ve Türk sivil toplum kuruluşlarında yapılacak bilgilendirme toplantılarının ilki Nürnberg DİTİB Eyüp Sultan Camisi’nde yapıldı. Bilgilendirme toplantısına 150 genç katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Nürnberg Başkonsolosu Asip Kaya, “Gençlerimizin meslek eğitimi alanındaki açıklarının kapatılması için geçtiğimiz günlerde Federal İş Ajansı ile mutabakat anlaşması imzaladık. Şimdi bunu hayata geçirmenin ilk adımını atıyoruz. Gençlerimizin uzmanların sunumlarını iyice dinleyip gelecekleri için gerekli adımları atacaklarından eminim” dedi. Bölge İş Ajansı Meslek Eğitim Dairesi Bölüm Başkanı Heinz Weis, Almanya’daki uzman işgücü açığının kapatılması için göçmen kökenli gençlerin potansiyelinden yararlanılabileceğini dile getirerek, bunun her iki taraf için de kazanç olacağını dile getirdi. Meslek Danışmanı Michael Handel de, toplantıya katılan gençlere, mesleki yönlendirme, meslek seçimi, meslek eğitim yeri önerisi, teşvik ve desteklerle bu alanda başvurulacak kaynaklar konusunda bilgi aktardı. Diğer uzman Helmut Grail ise okulda, okul sonrası, meslek eğitimi sırasında ve sonrasında sundukları danışmalık imkanları hakkında bilgi verdi. Sunumunda iş başvuru formunun hazırlanması konusunu da işleyen Grail, “Okul süresince bazı gençlerin herhangi bir şekilde tamamlayamadıkları diploma sahibi olma fırsatını da 10-12 ay süren mesleğe hazırlayıcı eğitim önlemleri adı altında sunuyoruz. Amacımız gençlerin meslek sahibi olması” diye konuştu. Toplantıda Çalışma Ataşesi Emirel Dede de gençlere hangi mesleklerin gözde meslekler olduğu konusunda yüz yüze bilgi verdi ve soruları yanıtladı.\n\n \n\n
RAHMİ TURAN / NÜRNBERG