ALMANYA'NIN en büyük enerji şirketlerinden RWE, 60 yıl sonra ilk kez zarar etti. Merkezi Essen kentindeki şirket, geçen yılı 2,8 milyar euro zararla kapattığını açıkladı. 2012 yılında RWE 1,3 milyar euro kazanç elde etmişti. Zarar nedeniyle şirket, hissedarları için kazanç payını yarıya indirerek hisse senedi başına 1 euroya düşürdü.\n\nUzmanlar, toplam borcu 33 milyar euroya ulaşan RWE'nin, yenilenebilir enerjiye yatırım yapmadığı için zarar etmeye başladığını belirtti. Ayrıca, Almanya'nın enerji dönüşümü kapsamında atom santrallerini kapatma kararı alması da RWE'nin zararında büyük rol oynadı. Daha çok termik santraller ve doğal gazla elektrik üreten RWE, 2020 yılına kadar yenilebilir enerji üretimini, toplam üretimin üçte birine kadar yükselteceğini bildirdi.\n\n \n\n
ESSEN\n\n