MÜNİH merkezli «Süddeutschen Zeitung» gazetesinin haberine göre Federal Maliye Bakanı Wolfgang Schäuble hastalık sigortalarına ödenen paranın kısılmasını istiyor.\n\n2015 senesinde bütçe dengesini sağlamak için önümüzdeki sene ödenecek paranın toplam 11,5 milyar euro civarında olacağı belirtiliyor. Bu rakam belirlenen rakamdan 2,5 milyar daha az olarak telaffuz edildi. Gazeteye göre bir sonraki sene sağlık fonlarına ödenecek miktarın 3,5 milyar daha az olacağı bakanlık tarafından gönderilen raporda ortaya çıktı.\n\n \n\nFederal teşviklerin 2017 ve 2018 senelerinde belirlenenden 500 milyon fazla olarak 14,5 milyar euro olarak ödeneceği yine raporda yer alıyor. Hastalık kasalarına federal hükümetçe her sene 14 milyar yardım yapılacağı daha önce kesin karara bağlanmıştı.\n\n \n\n
Rahmi TURAN / MÜNİH