NSU kurbanı Enver Şimşek’in ailesinin avukatı Seda Başay Yıldız, “İlk başta Başbakan Merkel çok şey vaat etti. Bunların hiçbirini yerine getirmediklerinden dolayı şikâyetçiyiz” dedi\n\nAlmanya’da 2000-2007 yılları arasında 8’i Türk 10 kişiyi öldüren NSU terör örgütü ile ilgili davada, kurbanlardan Enver Şimşek’in ailesinin avukatı Seda Başay Yıldız, NSU mağdurlarına cinayetlerin aydınlatılması yönünde verilen vaatlerinin hiçbirinin yerine getirilmediğini söyledi. Davanın gidişatı- nın sanıkların hüküm giyecekleri yönünde olduğunu ve bundan memnuniyet duyduklarını ifade eden Yıldız, “Memnun olmadığımız kısım, Federal Savcılığın istediğimiz dosyaları vermemesi, istihbaratta olan gizli muhbirlerin dosyalarını alamamamız, bunun engellenmesi. Bundan şikâyetçiyiz” dedi. Bu tavrın da değişmeyeceğini düşünen Yıldız, “İlk başta Başbakan Angela Merkel müvekillerimize çok şey vadetti, çok şeyin açıklığa kavuşturulacağını söyledi. Bunların hiçbirisini yerine getirmediklerinden dolayı şikayetçiyiz” diye konuştu.\n\n
ŞÜPHELİ ÖLÜMLER\n\nNSU davasında dinlenmesi planlanan üç tanığın hayatını kaybettiğini hatırlatan Yıldız, bu tanıklarla ilgili dosyalarının kendilerine verilmediğini belirterek, “Telefonla sorduğumuzda da normal bir ölüm olduğunu, kesinlikle bir cinayet işlenmediğini söylüyorlar. Dosyaları vermiyorlar. Bizde bu soru işaretleri uyandırı- yor. Eğer gizlenecek bir şey yoksa her şeyi açıklığa kavuşturacağını söylüyorlarsa neden dosyaları alamıyoruz? Bu şahitler ölecek yaşta da değillerdi. En son ölen tanık 20 yaşındaydı. Böyle birisinin çok önemli bir ifade vereceği zaman ölmesi tabii ki şüphe uyandırıyor” dedi.\n\n