Ailelerinden haksız yere çocuklarını aldıkları iddialarıyla gündeme gelen gençlik daireleri, bu kez büyük bir skandalla gündeme geldi. ARD televizyonunda yayınlanan Monitor programı, Gelsenkirchen Gençlik Dairesi Başkanı Alfons Wissmann ile yardımcısı Thomas Frings’in, Macaristan’da bir gençlik yurdu kurarak, Gelsenkirchen’deki St. Josef Gençlik Yurdu’ndan çocukları buraya gönderdiklerini ortaya çıkardı. Başkan ve yardımcısı bunun için Alman hükümetinden çocuk başına aylık 5 bin 500 euro almış. Macaristan’da yurdu, Almanya’da 2004 yılında kurdukları Neustart şirketi adına açmış ve buraya çocuk göndermek için de St. Josef Gençlik Yurdu’na kapasitesinin üzerinde çocuk yerleştirmiş. Monitor, bunun için St. Josef Gençlik Yurdu yönetimi ile Gençlik Dairesi Başkanı Wissmann’ın aralarında anlaştıkları- nı ileri sürdü.\n\n
“BAŞKAN ŞAŞKIN”\n\nGelsenkirchen Anakent Belediye Başkanı Frank Baranowski, iddialar nedeniyle büyük bir şaşkınlık içinde olduğunu bildirerek, suçlamaların bir an önce açıklığa kavuşturulması gerektiğini söyledi. Bunun için gençlik dairesi baş- kanı ve yardımcısını görevlerinden alarak ilk önemli adımı attığını belirtti. Monitor, Dorsten Gençlik Dairesi’nin de Bochum’daki Life adlı firma aracılığıyla Macaristan’a gençlik yurtlarından çocuk ve genç gönderdiğini ileri sürdü. Bu firmaya çocuk başına aylık 8 bin euro ödenmiş.\n\n
EĞİTİM DE VERİLMEDİ\n\nMonitor’a konuşan Macaristan’daki gençlik yurdunun eski bir çalışana, buraya getirilen çocuklara herhangi bir eğitim verilmediğini, tümüyle kendi başlarına bırakıldıklarını anlattı. Burada kalan bir genç ise, kimsenin kendileriyle ilgilenmediğini, okul dışı zamanlarını uyumakla geçirdiklerini ifade etti. Ayrıca esrar içtiklerini de söyledi.\n\n\n
Yunus ÜLGER / GELSENKIRCHEN