Hükümet, yurtdışında yaşayan yaklaşık 5 milyon Türk vatandaşına hizmet verecek “aile ataşelikleri” sistemine yönelik tüm hazırlıkları tamamladı. İlki bu ay Almanya’nın Düsseldorf kentinde açılacak ataşelikler, peyderpey 22 farklı merkezde faaliyete geçecek. Ataşeliklerin en önemli görev konusu, Alman Gençlik Daireleri (Jugendamt) tarafından ailelerinden alınan Türk çocukları olacak. SABAH’a konuşan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Ayşenur İslam, ilki Düsseldorf’ta faaliyete geçecek ardından da 22 ana merkezde açılacak “aile ve sosyal politikalar ataşeliklerinin” Türk ailelerinin sosyal sorunlarıyla bizzat ilgileneceğini söyledi. Özellikle çocukları ellerinden alınan Türk ailelerine yönelik ciddi bir çalışma içinde olduklarını ifade eden Bakan İslam, “Çocukların Türk kültüründen uzak bir şekilde yetiştirildiğine yönelik şikâyetler alı- yoruz. Bunu çözümlemek üzere, söz konusu temsilciliklerimiz de görevlendirilecek. Temsilciliklerin önceliği bu çocuklarımız olacak” ifadelerini kullandı.\n\n
TÜRKİYE’YE BİLDİRİLECEK\n\n1963 yılında yapılan Viyana Konsolosluklar Anlaşmasına göre, ailesinden alınan çocukların vatandaşları olduğu konsolosluklara bildirilmesi gerektiğine dikkat çeken Bakan İslam, “Yasa hiç uygulanmamış bugüne kadar. İlk defa Almanya’da bir sivil toplum kuruluşu ile yaptığımız ortak girişim sonucunda birkaç ay evvel yasayı fiiliyata geçirmeyi başardık. Bu yasa bir kere işledikten sonra ‘kazanılmış hak’ olacağı için, önümüzdeki süreçte Alman makamlarından bu yasanın daha iyi işletilmesini isteyeceğiz” dedi. İslam, Emine Erdoğan’ın himayesinde, koruyucu aile sayısını artırmayı amaçlayan “Gönül Elçileri’ projesinin de yurtdışına açılacağını, uygulamayla Türk ailelerin de koruyucu aile olmasının sağlanacağını açıkladı.\n\n\n
YURTDIŞINA ÖZEL HAT\n\n\nBAKAN İslam, Türkiye genelinde hizmet veren Alo 183 hattının yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarına da açılacağını aktardı. İslam, yeni uygulama hakkında şu bilgileri verdi: “Dışişleri Bakanlığımız yurtdışındaki Türk vatandaşları için Alo 183’e benzer bir çağrı merkezi kurulması hazırlığı içerisinde. Bizimle işbirliği içerisinde çalışıyorlar. Onlar yurtdışı yasal mevzuat ayağını tamamladıklarında hizmeti biz vereceğiz. Çağrı Merkezine başvuran vatandaşlara yurtdışından değil Türkiye’den cevap verilecek. Yurtdışından arayan vatandaşlarımız yaşadıkları sorunlara göre ilgili makamlara yönlendirilecek ve destek sağlanacak.\n\n\n
Burcu ÇALIK / ANKARA\n