Hastalık sigortalarının karşılamadığı sağlık kontrolleri ve tedavileri hakkında hastalar bilgilendirilmiyor, ayrıca çabuk karar vermeleri için baskı altına alınıyor\r\n\r\n \r\n\r\nALMANYA’NIN Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti (NRW) Tüketicileri Koruma Merkezi, İGeL (Individuelle Gesundheitsleistung) olarak bilenin hastalık sigortalarının ücretini karşılamadığı sağlık hizmetleri konusunda olumsuz bir yıllık bilanço çıkardı. Merkez, bir yıl önce hizmete açtığı www.igel-aerger.de internet sitesine 1500 şikayet geldiğini bildirerek, bu şikayetlerden doktorları sorumlu tuttu. Merkezin bilançosu, ücretli sağlık kontrolleri ve tedavileri hakkında hastalar bilgilendirilmiyor, ayrıca çabuk karar vermeleri için hastalar baskı altına alınıyor.\r\n\r\n
‘YASALARA UYULMUYOR’\r\n\r\nNRW Tüketicileri Koruma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Wolfgang Schuldzinski, ücretli sağlık hizmetleri konusunda doktorların hasta hakları yasasına uymadıklarını söyledi. Schuldzinski, şikayette bulunan 10 hastadan 9'unun, ücretli bir sağlık hizmeti için baskıya uğradığını bildirdiğini belirtti. Hastaların üçte biri ise, ücretli bir sağlık hizmetine ‘evet’ şartıyla doktorun kendilerini tedaviye aldığını bildirdi. Yüzde 40'lık bir oran ise, yazılı onay vermedikleri halde kendilerinden para tahsil edildiğini anlattı. Her beş hastadan biri de, daha bekleme odasında ücretli sağlık hizmeti alıp almayacakları konusunda kendilerine bir form doldurtulduğunu bildirdi.\r\n\r\n
“BİLGİLENDİRME ÖNEMLİ“\r\n\r\nFederal Adalet ve Tüketicileri Koruma Bakanlığı Müsteşarı Gerd Billen de, doktorların ücretli sağlık hizmetleri konusundaki tutumunu eleştirdi. Billen, hastalara sunulan bu hizmetlerin herhangi bir kalite denetiminden geçmediğini, bunların yararı ve gerekliliğinin de tartışmalı olduğunu söyledi. Bu bağlamda, hastaların bu konularda bilgilendirilmelerinin büyük önem taşıdığını vurguladı.\r\n\r\n \r\n\r\n
Yunus ÜLGER / DÜSSELDORF\r\n\r\n