Köln’de kapılarını açan dünyanın en büyük gıda fuarları Anuga’da 278 Türk firması ürün kalitesi ve çeşitliliği ile öne çıktı. Türk firmalarının standları büyük ilgi görüyor\r\n\r\n \r\n\r\nDÜNYANIN en büyük gıda fuarlarından biri olan ANUGA kapılarını ziyaretçilere açtı. 14 Ekim Çarşamba gününe kadar açık olacak ANUGA’ya 108 ülkeden 7 bin 63 firma katılırken Türkiye’yi fuarda 278 firma temsil ediyor. Köln kentinde iki yılda bir düzenlenen fuarda firmalar yeni ürünlerini ve kendilerini tanıtırken, yeni müşteri portföyü yakalama şansı buluyor.\r\n\r\n
BAKTAT’TA 3 BİNDEN ÜRÜN\r\n\r\nANUGA’nın en önemli standlarından birini oluşturan Baktat, 1992’den beri fuara katılıyor. Baktat’ın 3 binden fazla ürün çeşidini tüketiciye sunduklarını belirten Baktat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Baklan, yaptıkları son araştırmaya göre Almanların yüzde 89’unun ayda en az 3 kez Türk ürünleri tükettiklerini, bunların yüzde 40’ını ise Baktat ürünleri tercih ettiklerini belirlediklerini söyledi.\r\n\r\n
9 BİN NOKTAYA BAKTAT ÜRÜNÜ\r\n\r\nÜçüncü neslin Avrupalı ürünleri tercih ettiğini belirten Baklan, “Türkiye’deki gıda ürünlerimizi de bu nesilin damak tadına uyarlamamız gerekiyor. Öte yandan 3 milyon Türkün yanında 85 milyonluk bir Alman pazarı da var. Türk ürünlerini bu pazara daha fazla sunmalıyız” şeklinde görüş belirtti.\r\n\r\n
“GAZİ LİDER MARKA”\r\n\r\nGAZİ, fuara bu yıl 17. kez katılıyor. GAZİ Promosyon Şirketi Genel Müdürü Kahraman Erdin, ürünlerini 48 ülkeye ihraç ettiklerini söylerken, “Sektördeki süt ürünlerinde Avrupa’da lider markayız” dedi. Avrupa’ya yeni gelen ve gelmeye devam eden göçmenler ile yeni pazar oluştuğunu söyleyen Erdin, “Bu insanlar da helal ürün arıyor. Bu bakımdan başarılı Türk marketlerinin payları artacak. Ürünlerimiz sadece Türk ve müslüman tüketiciler tarafından değil, Avrupalılar tarafından da çok ilgi görüyor” dedi. GAZİ’nin hem ambalaj hem de küçülen ailelere uygun ürün çeşitliliği oluşturmayı amaçladğınını da ifade eden Erdin, ANUGA’da önemli bir tanıtım ve yeni müşteri oluşturma fırsatı yakaladıklarını kaydetti.\r\n\r\n
DEMKA’NIN HEDEFİ 480 MİLYON AVRUPALI\r\n\r\n2003 yılından burana gıda sektöründe Avrupa’da faaliyet gösteren Demka Group, 350’nin üzerinde ürün çeşidi ile ANUGA’nın önemli standlarından birini oluşturdu. Fuarda yeni gözde ürünleri olan ayran, Karadeniz mıhlama, örgü ve çeçil peyniri ve sürme peyniri tanıtan Demka Group, yüzde 100 dana etli sosis çeşitleri ile çok iddialı. 2009’dan beri ANUGA’ya katıldıklarını ifade eden Mustafa Demirdaş, Türk merketlerinin yanında Avrupalı marketlere de ürün verdiklerini ve sektörde zirveyi hedeflediklerini söyledi. Türk gıda ürünleri için disiplin ve kaliteyi önemsemeleri gerektiğini belirten Demirdaş, Avrupa’da 10 milyon müslümana hizmet verirken artık hedefimiz 480 milyon Avrupalı şeklinde konuştu.\r\n\r\n
“YAYLA, YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRIR”\r\n\r\nİYİ beslenmenin yaşam kalitesini artırdığını ifade eden Yayla, ANUGA’da 1997’den beri yer alıyor. Sektörde et ve süt ürünleri ağırlıklı faaliyet gösteren Yayla, yeni ürünleri fuarda gündeme getirme fırsatı buluyor. Çırpılmış yoğurt, Wiener sosis gibi ürünleri ile Yayla’nın ikinci markası Fulya’yı da tanıttıklarını belirten Cemal Gürkan, “Sektörde öncü marka olma bilinci ile vatandaşa hizmet sunan her kuruluşa saygı duyuyoruz. Ürünlerimizi günün koşullarına uygun paket standartları ile müşterilerimize sunuyoruz. Alman marketleri aracılığı ile Avrupa piyasasına hitap ediyoruz. İslami kurallara göre ürün sunmakta baştan beri çok titiz davranıyoruz ve başlıca prensibimiz kalite” dedi.\r\n\r\n
ÖZ KAYSERİ ÇAĞA UYDU\r\n\r\nANUGA Gıda Fuarı’nda en gözde standların başında gelen Öz Kayseri Pastırmaları yeni ürünleri ile ilgi çekiyor. 1997’de Hilmi Selçuk’un oluşturduğu fikir ile yola çıktıklarını belirten Serhan Ertürk, en son ürünleri olan peynir, sürme peynir ve işkembe ile tüketicilere sunuyor. Artık ailelerin küçülen yapısına ve hızlı yaşam çağına ayak uydurmak için kolay ve zaman almayan ürünleri tüketicilere sunmaya çalıştıklarını söyleyen Ertürk, “Örneğin işkembe hazırlanması ve pişirilmesi çok zaman alıyor. Artık yeni işkembe ürünümüz ile çalışan kadınlara 10 dakikada hazırlanacak işkembe sunuyoruz. Bunun yanında da kavurma ürünümüz ile çok kolay ve çabuk yemekler yapılabilir. Fuara 4. kez yer alıyoruz” diye bilgi verdi.\r\n\r\n
SERA RAF PAZINI ARTIRACAK\r\n\r\nSera, 1984’ten beri katıldığı fuarda bu yıl turşu, patlıcan közleme, zeytin, hazır yemek ve kuru meyve ürünleri ile yer alıyor. Almanya’nın Erkelenz kentinden bütün Avrupa’ya ürünlerini dağıtan Sera, salça ve yüzde yüz doğal kırma zeytin ürünleri ile oldukça iddialı. Pazarda doğal yüzde yüz katkısız zeytin ürünü ile tek olduklarını söyleyen Orhan Köserecep, “Önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa’daki zincir marketlerindeki raf payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun yanında Türk pazarı ve marketleri bizim vazgeçilmezimiz. Salça ürünümüz piyasada yüzde yüz Türk domatesinden üretilmiş tek salçadır” şeklinde konuştu.\r\n\r\n
CENGİZ PARLAYAN / KÖLN