Türkiye'de dizi ve film sektörü geliştikçe tehlikeli aksiyon sahnelerinde dublörlere duyulan ihtiyaç da artıyor. Dublörler eskiden olduğu gibi sadece dövüş sahnelerinde görev almıyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de motorlu takip sahneleri, otomobil takip sahnelerine oranla daha heyecanlı olduğu için seyirci tarafından ilgiyle izleniyor.
Hatırda kalan bir örneğini Hollywood'u kasıp kavuran Görevimiz Tehlike filminde gördüğümüz motorlu aksiyon sahnelerini Türk dizi ve filmlerinde 'kotaran' bir dublör var. Adı Halil İbrahim Öztürk.
Türkiye'de yavaş yavaş gelişen bu alanda oyuncuların yerine rol alan uzman dublörlerin başında Öztürk geliyor.
Bugüne kadar motor üstünde 500 bin kilometre yol yapmış olan Öztürk, nam-ı diğer 'motosiklet dublörü' tehlikeli ve zor motorlu takip sahnelerinde rol alıyor. atv'nin başarılı dizisi Kanatsız Kuşlar'ın yanı sıra İçerde, Tatlı İntikam, Ölümlü Dünya, Adı Efsane ve Kayıt Dışı gibi dizi ve filmlerde rol alan Halil İbrahim Öztürk, çekimlerde yaptığı hareketlerin tehlike arz ettiğini, fakat tutkuyla yaptığı bu hareketlerle amacının seyirciye 'gerçeklik' duygusunu hissettirmek olduğunu söylüyor.
YENİ YENİ ALIŞILIYOR
Öztürk bir projede motorla yaptığı hareketi şu şekilde anlatıyor: "O sahnede yapmam gereken, motoru sağa yatırıp kameranın yanından geçmekti. Herkes heyecanla bekliyordu. Kamerayı yere kurdular. Hızımı aldım ve kameraya milimetreler kala botum yeri çizercesine hızlı bir yatış ve çıkış yaptım. Arkamı döndüğümde herkes alkışlıyordu. Türkiye bu tarz aksiyon sahnelerini beğenerek izliyor, ama bizim yapmamıza yeni yeni alışılıyor."
HAYALİ 'MOTOSİKLET SURVİVOR'I
36 yaşındaki Öztürk, küçük yaşlarından beri motosiklet kullanmanın yanı sıra motor restorasyonu işiyle de uğraşıyor. Motorların tüm özelliklerini bilen Öztürk bunun bir sevda olduğunu söylüyor.
İleride bir 'motosiklet Survivor'ı, yani motosikletle hayatta kalma projesi çekmek istediğini söyleyen başarılı dublör, bu projesini hayata geçirmek için yapımcılarla görüştüğünü söylüyor.
Gerçekliğe bütçe kısıtlı
Uzman motorcu, Türk dizilerinin en büyük eksiğinin 'gerçekçi' sahnelere yeterli bütçe ayrılmaması olduğunu belirtiyor. Başrollere ödenen devasa paralar nedeniyle masraflı ama bir o kadar da dizinin gerçekliğini artıracak sahnelere para ayrılamadığından yakınan Öztürk, bu sahnelere önem verenlerin dizi sektöründe ön plana çıktığını vurguluyor. Sadece dublörlük değil bu işte oyunculuk eğitiminin de gerekli olduğunu kaydeden Öztürk, oyunculuk ve kamera önü drama eğitiminin de bulunduğundan bahsediyor. Yansıtacağı karaktere uygun mimik, duruş sergilediğini, bunun seyirciye doğru biçimde yansıması gerektiğini hatırlatıyor. Gerçeklik olgusunun sadece hareketlerle değil, duruş ve davranışlarla yansıyacağını da sözlerine ekliyor.
10 parmağında 10 marifet
Halil İbrahim Öztürk, oyunculuk ve dublörlüğün yanı sıra Bakırköy'deki atölyesinde klasik motor restorasyonu yapıyor. Aynı zamanda motosiklet sürüş eğitimi ve ileri sürüş teknikleri eğitimi de veriyor. Bütün bunlara ek olarak Öztürk gitar çalıp şarkı da söylüyor. 'Motosiklet dublörü'yle önümüzdeki dönemlerde sıkça karşılaşacağız gibi...