Bir yandan düşük yakıt tüketimiyle dikkat çeken DS 7 Crossback E-Tense diğer yandan ailenin en yüksek performanslı ve ilk 4x4 üyesi olma özelliği taşıyor. Tasarım olarak E-Tense rozeti ve şarj giriş soketi dışında diğer versiyonlarla arasında bir fark bulunmuyor. Vites kolu üzerindeki kabartmalı E harfi ve bilgi-eğlence sistemine eklenen sürüş menzili, şarj istasyonu gibi bilgiler de iç mekandaki farklılıklardan.
13.2 kWh kapasiteli batarya paketine sahip olan DS 7 Crossback E-Tense'in saf elektrikli sürüş menzili WLTP'ye göre 58 kilometre (NEDC'ye göre 68 km) olarak açıklandı. Modelin ilk kişiliğini oluşturan düşük yakıt tüketiminde ise karşımıza NEDC'ye göre 1.5 lt/100 km gibi bir değer çıkıyor. Yine aynı standartlara göre ölçülen CO2 emisyonu da 34 g/km.
DS 7 Crossback E-Tense'in batarya paketi, özel 32 A güç çıkışına sahip 6,6 kW gücündeki şarj cihazıyla 1 saat 45 dakikada ya da 8 A standart topraklı priz bağlantısıyla 8 saatte tamamen doldurulabiliyor.
DS 7 Crossback E-Tense'in performansı da ikinci kişiliğini oluşturuyor. 1.6 litrelik benzinli motor ve iki elektrik motorunun kombinasyonuyla 300 beygir güç ve 520 Nm tork değerlerine ulaşan araç, dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor. Maksimum sürati 235 km/s olarak açıklanan DS 7 Crossback E-Tense'in saf elektrikli sürüş modunda çıkabileceği maksimum hız ise 135 km/s.