Süper Lig'in 16. haftasında heyecan devam ediyor. Geçtiğimiz hafta Trabzonspor'a mağlup olan Fenerbahçe dün evinde Hatayspor'u 4-0'lık farklı bir skorla mağlup ederek maç fazlasıyla yeniden liderlik koltuğuna oturdu.
F.BAHÇE BU SEZON BİR MAÇTA EN FAZLA İSABETLİ ŞUT ATAN TAKIM OLDU
Fenerbahçe, Hatayspor karşısında 15 isabetli şutla Süper Lig'de bu sezon bir maçta en çok isabetli şut çeken takım oldu (25/15). Fenerbahçe'nin gollerini Joshua King, Batshuayi, Serdar Dursun ve Gustavo Henrique kaydetti.
SABAH Spor'un usta kalemleri Ahmet Çakar ve Erman Toroğlu dünkü maçla ilgili çok çarpıcı sözler kaleme alarak Fenerbahçe'nin oynadığı oyunla ilgili övgüyle bahsetti. İşte o sözler...
AHMET ÇAKAR: F.BAHÇE'NİN PRESİ ACIMASIZDI
F.Bahçe, sıkıntılı geçirdiği son 2 maç sonrasında tekrar eski haline dönüverdi. Özellikle bir ilk yarı oynadılar ki biz seyrederken yorulduk. Sağdan Osayi soldan Ferdi, Rossi… Hepsi Hatay'a çöktüler. Batshuayi çalışıyor, Arao çalışıyor ve F.Bahçe pozisyon üzerine pozisyon üretiyordu. Önce duran toptan King, arkasından da Ferdi-Rossi-Batshuayi ortaklığında gelen mükemmel bir ikinci gol…
F.Bahçe acımasız bir pres yaptı. Sürekli alan daralttı, dönen topları aldı, Hatay birkaç kontrada da fazla bir şey üretemedi. İlk devre ciddi bir fark olurdu… İkinci yarı F.Bahçe işi rölantiye aldı. Diğer bir deyimle önde presi ve yüksek tempoyu bıraktı, dolayısıyla Hatay oynamaya başladı. Peki F.Bahçe pozisyon verdi mi? Pek verdiğini söyleyemeyiz.
"FERDİ'Yİ KUTLAMAK GEREK"
Maç biterken sonradan oyuna giren Serdar Dursun'un golü ile uzatmalarda da Gustavo Henrique'nin vuruşu skoru perçinledi. Önce Ferdi'yi kutlamak gerek. Her maç çok iyi oynuyor. Şu anda Türk futbolunun göz bebeği durumunda. 90 artıda bile depar atacak gücü ve ters pas verecek oyun görüşü var.
Nasıl mı? Özellikle hücum pres yaparak. Bu kolay iş değildir. Eğer hep beraber dikkatli hücum pres yaparsan rakibi hataya zorlarsın. Yapamazsan da rakibin araya atacağı topla kendi kalende pozisyon görürsün. Bir de hücum pres yaparken bir özellik lazım.
"HAKEM MAÇI BAŞARILI YÖNETTİ DİYEBİLİRİZ"
Ne olursa olsun F.Bahçe istediğinde, hele rakip biraz kendisine göre zayıfsa boğuveriyor. Tıpkı dün gece ilk yarıda yaptıkları gibi. Hakem için kolay maç oldu. Fakat ne olursa olsun bu tip maçlarda çalınan iki ters düdük maçı bunalıma sokar. Hakem Sarper Barış Saka da birkaç ufak hataya rağmen maçı başarılı yönetti diyebiliriz.
"FUTBOL BİLGİSİ OLMAYAN KORKAK HAKEMLER"
Nitekim geçtiğimiz haftalarda F.Bahçe bunu yaşadı. Topu oynatmak isteyen, o riski alan hakemler sahada iyi maç seyrettirir. Ama futbol bilgisi olmayan korkak hakemler maalesef bu tip top oynayan takımların önünü keserler.
"GÜLÜ SEVEN DİKENİNE KATLANACAK"
F.Bahçe sahada zaman zaman bayağı iyi iş yapıyor. Göze hoş gelen pozisyonlar üretiyor. Tabii ki böyle oyunla zevk verirsiniz ama riskleri de var. Gülü seven dikenine katlanacak. Jorge Jesus F.Bahçe'ye bu aşıyı verdi, aşı da tuttu. Hakem mümkün olduğu kadar oyunu oynatmaya gayret etti. O zaman da oyunun seyir zevki arttı.