TikTok süre içinde oldukça popüler hale geldi. Her gün binlerce içerik platformda paylaşılıyor. TikTok kullanıcı sayısını günden güne yükseltiyor. Tabii ki bu durum teknoloji devlerinin gözünden kaçmadı. Google, Facebook gibi dev isimler de pastadan pay kapmak için gerekli adımları attı. Instagram Reels en bilinen örneklerinden biri.
YouTube Shorts, YouTube'un TikTok ve Instagram Reels'e karşı rakip olarak geliştirdiği kısa video servisinin kendisi. YouTube, Shorts için 100 milyon dolarlık fon ayırdığını belirtti. Şirket, normal videolarda olduğu gibi Shorts için de içerik üreticilerine ödeme yapacak. Bu ödemeler 100 dolardan başlayıp, 10 bin dolara kadar çıkıyor.
Ancak Türk Youtuber'lar için kötü haberse para kazanma henüz Brezilya, Hindistan, Endonezya, Japonya, Meksika, Nijerya, Rusya, Güney Afrika, İngiltere ve ABD'de aktif konumda.
Diğer para kazanma şartları ise şöyle; Yaşı 13-18 arasında olan içerik üreticiler için şartların bir ebeveyn ya da vasi tarafından kabul edilmesi ve kanala bağlı bir AdSense hesabı yoksa yine ebeveyn ya da vasi tarafından bir AdSense hesabı oluşturulması gereklidir.
Son 180 gün içinde gerekli şartları karşılayan en az bir kısa video yüklenmiş olmalıdır.
YouTube Shorts videosu yüklemek içinse YouTube uygulamasından, alta ortada bulunan artı düğmesine basıp, kısa video yükle seçeneğine tıklamanız gerekiyor.
(CNN Türk)