Koronavirüs salgınıyla mücadelede alınan önlemler neticesinde geçtiğimiz günlerde 17 günlük bir tam kapanma sürecine girdik. Bu süre zarfında zorunlu görevi gereği işe gitmek durumunda olan vatandaşlar çalışma izin belgesi nasıl alınır, görev belgesi nasıl alınır sorusuna yanıt arıyor. Sokağa çıkma yasağı çalışma izni belgesi alma ekranı e-Devlet üzerinden görüntüleniyor. Yasakta çalışma izin belgesi (görev belgesi) nasıl alınır sorusuna ilişkin İçişleri Bakanlığı bu adresten temin edilen evrakla, yasaktan muaf olunacağı yanıtını verdi. İşte e-Devlet çalışma izin belgesi alma ekranı.
E-DEVLET ÇALIŞMA İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
e-Devlet çalışma izin belgesi almak için e-Devlet ekranı üzerinden giriş sağlamak gerekiyor. Bunun için bir e-Devlet şifrenizin olması elbette zorunlu! e-Devlet şifreniz yoksa İnternet Bankacılığı ile giriş adımlarını da takip ederek e-Devlet'e giriş sağlayabilirsiniz. Giriş yaptıktan sonra başvuru ekranı üzerinden çalışma izin belgesi kapsamında sizden istenen bilgiler ve adımları takip ederek çalışma izin belgesi alınabiliyor.
E-DEVLET ÇALIŞMA İZİN BELGESİ BAŞVURU EKRANI İÇİN BURAYA TIKLAYIN
E-DEVLET ÇALIŞMA İZİN BELGESİ ALMA
E devlet sistemi www.turkiye.gov.tr adresine girdikten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama ekranına tıklamanız gerekiyor. Daha sonra e devlet şifresi ve T.C kimlik numaranız ile giriş yaptıktan sonra karşınıza çıkan ekrandan SGK kaydınızı görüntüleyebilir ve çıktı olarak alabilirsiniz. Bunun için e başvuru ekranında gözüken "Başvuru Türü" bölümünden "Çalışma Muafiyet İzin İşlemleri" bölümünü seçin Ardından Alt Başvuru Türü için Çalışma İzin Belgesi Verilmesi kısmını seçiniz. Ardından karşınıza çıkan formu doldurup başvuru seçeneğine tıklayın.
ÇALIŞMA İZNİ GÖREV BELGESİ FORMU GEÇERLİLİK SÜRESİ UZATILDI
Halihazırda muafiyet alanında olmasına rağmen sistem üzerinden çalışma izni görev belgesi alamayan "iş yeri sahipleri, kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanlar ile kendi özel sandıklarına tabi olmaları nedeniyle sosyal güvenlik sisteminde kayıtları bulunmayan bankacılık sektörü çalışanları" gibi alanlarda da gerekli kurumlar arası entegrasyonun Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca bugün tamamlanacağı belirtildi.
GÖREV BELGESİ NE ZAMANA KADAR GEÇERLİ?
Genelgede, muafiyet alanındaki iş kolları için işverenin ve çalışanın beyanı ve taahhüdüyle manuel olarak doldurularak çalışan ve iş yeri/firma yetkilisinin imzasıyla düzenlenecek "Çalışma İzni Görev Belgesi Formu'nun" geçerlilik süresinin 7 Mayıs 2021 Cuma 24.00'e kadar uzatıldığı bildirildi. Çalışma izni görev belgesi düzenlenmesinin, e-Başvuru sisteminin kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda kullanılabilecek bir uygulama olduğu ifade edildi.