Usta
teknik adam, alt yapıdan yetişen yetenekli oyuncular ve bir futbol felsefesi... Günümüz futbolunda hepsi gerekli ama en az onlar kadar gerekli olan sponsor desteği. Katar Vakfı ile yaptığı beş yıllık reklam anlaşması karşılığında 165 milyon avro'yu kasasına koyan Barcelona ile futbol endüstrisinde ilkleri başarmış olan Manchester United'ın ortak özelliği, THY'nin iki dev kulübe de sponspor olmuş olması. Gelin çeyrek asırdır Alex Ferguson yönetiminde Ada'yı kasıp kavuran Manchester United'ın sponsorlarını tanıyalım. Formasına 2010-2014 arasında geçerli olmak üzere AON reklamı alan Manchester United, bu anlaşmadan kasasına 94 milyon avro koydu. Malzeme sponsoru Nike, beş yıllık sözleşme karşılığında İngiliz devine 150 milyon avro ödeyecek. Hublot, Manchester United logolu saatler üretmek için masadan 11 milyon 500 bin avro'luk anlaşmayla kalktı.
UZAKDOĞU PAZARINDA DA VAR
Seyahat acentası Thomas Cook, Manchester United'a dört yıllığına 6 milyon avro ödüyor ve markasını sponsor tabelasında sergiliyor. Telekomikasyon partneri MTN, üç buçuk yıllık anlaşma için 2.5 milyon avro öderken, kablosuz internet erişimi sağlayan Icom, Manchester United'a dört yılda 300 bin avro verecek ve Old Trafford Stadı'nın da internet alt yapısını üstlenecek. Bir başka GSM kuruluşu 3 Indonesia, Uzakdoğu pazarında popüler olan İngiliz kulübüne üç buçuk yıllığına 2.5 milyon avro ödemeyi kabul ederken, uluslararası televizyon şirketi Bharti Airtel de beş yıllığına 11 milyon avro'luk sponsorluk anlaşmasına imza attı. Bahis şirketi, Betfair ile üç yıllığına 5.5 milyon avro'ya anlaşan Manchester United, Globalcom ve Telekom Malaysia'dan da toplam 25 milyon avro'yu beş yıllık vadede tahsil edecek. Bir başka televizyon kuruluşu Aigo ile beş yıllığına 19 milyona anlaşan Ferguson'un ekibi, Epson'dan iki yıllığına 3 milyon avro alacak. Şarap tutkunu olduğu bilinen Sir Alex Ferguson sayesinde kulübe sponsor olan Concha y Toro şarapları ise hem teknik direktörün mahzenini dolduruyor hem de üç yıllığına 5 milyon 250 bin avro'yu Manchester United'ın hesabına yatırıyor. THY ise üç buçuk yılda kulübe 4 milyon avro ödeyecek. Yılda 76, maksimum beş yıl vadede 340 milyon avro sponsor geliri, başka söze gerek bırakmıyor.
Mourinho varsa, hayırlı işler!
Armani, Chelsea'yi çalıştırdığı dönemde soğuk Londra günlerinde saha kenarında sırtından eksik etmediği paltosunu, bir süre sonra 'Mourinho paltosu' diye pazarlamaya başlamıştı. Portekizli Jose Mourinho, dünyanın en çok kazanan teknik direktörü ama Real Madrid'den kazandığının yanında reklam anlaşmalarıyla da servetini büyütüyor. American Express reklamlarıyla büyük sükse yapmıştı ama kazan-kazan projesi Adidas ile gerçekleşti. Geçtiğimiz yıllarda Yohji Yamamoto, Stella McCartney ve Jeremy Scott gibi modacılara özel tasarımlar ısmarlayan Adidas, Porsche Design grupla hazırladığı kreasyonu tanıtmak için Mourinho'yu tercih etti ve 2010'da, dört yıllık projenin en başarılı sezonuna imza attı. Mourinho bu, tuttuğu altın oluyor...
Topsuz alan
Bir ayakkabı tasarımcısı ve ilaç firmasında yönetici olarak çalışan iki kadın, bir araya gelip bir radyo programı yapsalar konusu futbol olabilir mi? Oluyor, hem de fazlasıyla iyi oluyor. Burcu Kapu ve Pınar Bekbölet fena halde futbol tutkunu ve her perşembe günü saat 20.00'de Radyospor'da
Topsuz Alan adlı bir programa imza atıyor. Kavga yok, gürültü yok sadece güzel oyun var.