Kuruyemişler diyabetten koruyabilir

Kuruyemişlerin içerisinde bulunun doymamış yağ asitlerinin sağlık üzerinde pek çok olumlu etkisi bulunuyor. Beyni ve kalbi koruyor, tip 2 diyabetin ve prostat kanserinin gelişmesini önlüyor

Giriş Tarihi: 2.8.2014
Badem, ceviz, fındık, fıstık gibi bütün kuruyemişlerin yüksek kalori içermesi ve yüzde 80'inin yağdan oluşması sizi korkutmasın. Aksine, her gün bir avuç dolusu yemeye alışın. Çünkü kuruyemişlerin sağlığımız üzerinde, kilo vermek dahil birçok olumlu etkisi bulunur. Kuruyemişler, yüksek miktarda protein, doymamış yağ asitleri, vitamin ve mineraller içerir. İşte kuruyemişin faydaları:
KALP İÇİN VAZGEÇİLMEZDİR
Hangi kuruyemiş olduğu fark etmez, hepsinin kalp üzerinde olumlu etkileri vardır. Yapılan araştırmaların çoğunda, günlük bir avuç kuruyemiş tüketmenin kalp hastalıkları riskini yüzde 30 ile 50 arasında düşürdüğü gözlemlenmiştir. Doymamış yağ asitleri, kandan kötü huylu kolesterolü temizler ve iyi huylu kolesterol seviyelerini artırarak kalp sağlığını korur. Harvard Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırmada, özellikle cevizin içinde bulunan omega 3 yağ asitlerinin, kalp krizine neden olan ritim bozukluklarını önlediği yönündedir. Kuruyemişlerin içinde bulunan yüksek dozdaki arginin amino asidi, damarları rahatlatarak kan akışını hızlandırır.
TİP 2 DİYABETE KARŞI ETKİLİ
Bilimsel bulguların bir çoğu, tip 2 diyabet hastalarının kuruyemiş tüketmesinin, kan şekerleri üzerinde olumlu etkiler yarattığını göstermiştir. Bademin; tip 2 diyabet hastalarının yemek yedikten sonra kan şekerindeki yükselişi azalttığı, cevizin de kolesterol seviyelerini düşürdüğü bildirilmiştir. Kaju fıstığında, diğer kuruyemiş çeşitlerine göre daha az yağ asidi bulunmaktadır. Bulunan yağ asidi çeşidinin de tip 2 diyabet hastalarının kanlarında bulunan yüksek trigliserit seviyelerini düşürme özelliği vardır. Kuruyemişlerin içinde ayrıca diyet lifi de bulunmaktadır. Diyet lifi, kan şekerini düzenleyerek hastalığın ilerlemesini önlemektedir.
KANSERE KARŞI KORUYABİLİR
Yapılan birkaç yeni araştırmada, şamfıstığı içinde bulunan E vitaminin bir çeşidinin kansere karşı koruma özelliğine sahip olabileceği bildirilmiştir. Selenyum oranı yüksek olan Brezilya fıstığının da prostat kanserine karşı koruyabileceği araştırmalarca belirtilmektedir. Tüm kuruyemişlerin içinde bulunan antioksidanlar, kanser çeşitlerinin oluşumunu engeller. En çok antioksidan içeren kuruyemiş cevizdir.
BEYNİ GELİŞTİRİR
Kuruyemişler, yüksek miktarda E vitamini içerirler. E vitamini, yaşlılığın verdiği unutkanlığı ve konsantrasyon bozukluklarını önlemektedir. Yapılan araştırmalarda; özellikle yer fıstığı içerisinde bulunan B vitamininin, beyin hücrelerinin kalitesini geliştirdiği ve düşünme gücünü güçlendirdiği gösterilmiştir. İngiltere'de yapılmış bir araştırma, cevizin hafıza ve problem çözme üzerinde olumlu etkilere sebep olduğu bildirilmiştir.

HERGÜN BİR AVUÇ DOLUSU KURUYEMİŞ
Kuruyemişlerin içinde bulunan yüksek diyet lifi, doygunluk sağlayarak tok kalmanıza yardımcı olur. Diyet lifi aynı zamanda bağırsakların çalışmasında önemli rol oynamaktadır. Ara öğün olarak bir avuç dolusu ceviz veya badem, sizi akşam yemeğine kadar tok tutar. Ancak unutmayın ki; kuruyemişlerden alabileceğiniz maksimum besin miktarını, onları kavrulmamış yani çiğ ve tuzsuz tüketirseniz alabilirsiniz. İşlenmiş kuruyemişler ve içerdikleri maddeler, midede şişkinlik ve rahatsızlığa neden olabilir.

GÜNÜN SAĞLIĞI İYİLEŞTİRİCİ FORMÜLÜ

Kuruyemişleri kurabiye yapımında kullanabilirsiniz. Sizlerle düşük kalorili, bol kuruyemişli kurabiye tarifimi paylaşmak istiyorum. Tok tutan ve kilo vermeye yardımcı olan bu kurabiyeden ara öğünlerinizde doyana kadar yiyebilirsiniz.

MALZEMELER
1 su bardağı badem unu
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
4 yemek kaşığı keçiboynuzu unu
1 çay kaşığı vanilya
2 yemek kaşığı keçiboynuzu pekmezi
Az süt

YAPILIŞI
Mutfak robotuna badem unu, keçiboynuzu unu, vanilya, pekmez ve çok az süt koyarak kıvamlı hale gelinceye kadar karıştırın. Bir kaseye aktarın. Dövülmüş cevizi içine koyarak kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıda silme yemek kaşığı kadar koyup önceden ısıtılmış fırında pişirerek servis edin.

GÜNÜN BİLİMSEL NOTU
Yüksek oranda şeker tüketmek, daha fazla yemek tüketimine ve kilo alımına neden olabilir. Yapılan araştırmalarda, früktoz şekerinin beyne sinyal yollayarak, açlık hissini devam ettirdiği gözlemlenmiştir. Fruktoz şekeri, yüksek fruktoz mısır şurubu içeren besinlerde bulunmaktadır. Genellikle tatlandırılmış gazlı içecekler, ketçap, konserve edilmiş meyveler içerisinde bulunan yapay bir şeker olarak, daha ucuz olduğundan tat vermek için kullanılır.

MEYVEDEN ALIN
Çoğu şekerli besinin içinde glikoz ve fruktoz şekeri bulunmaktadır. Glikoz da, fruktoz gibi basit bir seker çeşididir. Ancak glikoz ve fruktoz; meyvelerden doğal şekilde alındığı takdirde sağlıklıdır. Yüksek fruktoz mısır şurubundaki fruktoz miktarı da çok yüksek olduğundan sağlığımızı ciddi anlamda olumsuz etkilediği söylenmektedir. Yapılan bir çalışmaya göre glikoz, beyindeki bazı bölgeleri bastırarak doygunluk hissine neden olabilmektedir. Fakat fruktozun bu özelliğe sahip olmadığı ve bu nedenle daha fazla yemek tüketimine neden olduğu bildirilmiştir. Araştırmacılar, zamanla yiyeceklerin içinde kullanılan yüksek fruktoz mısır şurubunun arttığı ve buna oranla obez kişi sayısının da gittikçe çoğaldığını söylemektedir.

SIK SIK ACIKTIRIR

Fruktoz şekeri, vücutta daha az insülin salgılanmasına neden olarak, kan şekerinde daha büyük iniş ve çıkışlara sebep olmaktadır. Yapılan araştırmaların bazılarında fruktoz şekerinin, salgılandığında açlığa neden olan Ghrelin adlı hormonu bastıramadığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle sık sık acıktığımızı öne sürmüşlerdir. Yüksek fruktoz mısır şurubu en çok hazır kek ve hazır içeceklerde bulunmaktadır. Bu çeşit yiyecekleri tüketmektense, glikoz ve fruktoz şekerlerini meyve ve sebze yiyerek doğal yollarla almanızı öneriyorum.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Kuruyemişler diyabetten koruyabilir
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN