Gripsavar beslenme önerileri

Giriş Tarihi: 12.1.2016
Gripsavar beslenme önerileri

Hiç beklemediğimiz bir anda yakalayan grip hayatımızı felç ediyor. Halsizlik, boğaz ağrısı, yüksek ateş ve geçmeyen öksürüğe karşı ilaç niteliğinde doğal reçeteler ile savaş açın

Hava sıcaklıklarının sık sık değişimi, artan hava kirliliği, yoğun çalışma temposu ve stres gibi hayatımızın acı gerçekleri zamanla bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden oluyor. Gribi en az hasarla atlatmak ve hızlı şekilde hastalıktan kurtulmak adına Acıbadem Etiler Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu, birkaç özel beslenme önerisi sunuyor:

HALSİZLİĞE KARŞI ALTI ÖZEL BESİN TAKVİYESİ

1- İki bardak pancar suyu ile kaslarınız rahatlıyor
Pancar suyu, içeriğinde bulunan nitrat ile kan akışının düzenlenmesine ve hücrelerin oksijen alışına destek oluyor. Ayrıca özellikle grip ya da soğuk algınlığı hastalarının sık olarak yaşadığı kasların kasılması durumunu düzenliyor. Bu sayede günlük performansı artırıyor ve kas ağrılarının önüne geçiyor. Hastalık evresinde günde iki bardak pancar suyu içmeniz kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağlıyor.

2- Maden suyu yorgunluğunuzu gideriyor
Grip ve soğuk algınlığı sırasında yaşanan en önemli sorunlardan biri olan halsizliğin önüne geçebilmek için mineral bakımından zengin olan içeceklerin tüketilmesi gerekiyor. Kasların düzenli çalışması, toparlanması ve yorgunluğun giderilmesi açısından mineral bakımından zengin maden suları özellikle bu dönemde düzenli olarak tüketilmeli. Yüksek tansiyon ya da böbrek rahatsızlığınız yoksa, hasta olduğunuzda günde iki şişe kadar maden suyu içebilirsiniz.

3- İki küçük muz kas kramplarını alıyor
Muzun içeriğinde bulunan potasyum, kas krampları ve halsizliğe iyi geliyor. Eğer halsizliğiniz varsa günde bir ya da iki tane küçük muz tüketebilirsiniz.

4- Kırmızı et iyileşme sürecini hızlandırıyor
Demir ve çinkonun en iyi kaynakları olan kırmızı et, dokulara daha fazla oksijen taşınmasına yardımcı oluyor. Bu sayede hem bağışıklık sisteminiz güçleniyor, hem de metabolizmanız hızlandığından toparlanma süreciniz daha da kısalıyor.

5- Yumurta metabolizmayı hızlandırarak toparlanma sürecini kısaltıyor
Yumurta, anne sütünden sonra en iyi protein kaynağıdır. İyot, fosfor, demir ve çinko gibi minerallerden oldukça zengin olan yumurtanın özellikle gribal süreçlerde her gün düzenli olarak tüketilmesi gerekiyor. Yumurtanın metabolizma hızlandırıcı etkisi toparlanma sürecini kısaltıyor.

6- Tavuk suyuna çorba eklem ağrılarını hafifletiyor
Annelerin hastayken çocuklarına sıklıkla yaptığı tavuk suyuna çorbanın iyileştirici etkisi bilimsel olarak da bir gerçeğe dayanıyor. Yapılan bir çalışma; tavuk suyuna çorbanın, nefes yollarını açtığına ve eklem ağrılarını hafiflettiğine işaret ediyor. Günde bir-iki kase tavuk suyuna çorba içebilirsiniz.

ÖKSÜRÜK KRİZLERİNE KARŞI BEŞ ÖZEL FORMÜL

1- Şekersiz iki-üç bardak ıhlamur çayı, tahrişleri önlüyor
Ihlamur çayı; içeriğinde bulunan musilajlar ile boğazda oluşan tahrişlerin önüne geçerken; flavonoid tipi bileşenleri ağrı kesici ve yangı giderici etkisi ile tahriş olan alanın onarımına yardımcı oluyor. Ayrıca uçucu bileşenleri sayesinde de rahatlamanızı sağlıyor. Günde iki-üç bardağı geçmemek kaydıyla içebilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken önemli bir detay var. Ihlamura şeker ilave etmeyin. Şeker, çaydaki etkili bileşenlerle reaksiyona girebiliyor. Bal ilavesini ise 40 derecenin altındaki sıcaklıklarda yapmak gerekiyor.

2- Toz karabiber çayı ile gargara öksürüğü dindiriyor
Yürütülen birçok çalışmada bağışıklık sistemini güçlendirici, kanser karşıtı, yangı ve spazmları iyileştirici etkileri ortaya konulan toz karabiberin, öksürüğe karşı da meyvesini demleyerek gargara yapabilirsiniz. Toz karabiberin meyvesini taze olarak çekip üzerine kaynar su ilave edin. Bu karışımı 15 dakika demledikten sonra gargara yapabilir ya da bir tatlı kaşığı bal ilavesi ile tüketebilirsiniz. Fakat reflü, gastrit, ülser gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarınız olması durumunda doz konusunda dikkatli davranmanız gerekiyor.

3- Okaliptüs çayı bakteri yoğunluğunu azaltıyor
İçeriğinde bulunan okaliptol, boğazdaki bakteri yoğunluğunu azaltıyor Bu nedenle özellikle yoğun öksürük krizleri yaşadığınız günlerde günde iki-üç çay bardağı içebilirsiniz.

4- Soğan suyu ve bal karışımı öksürüğü azaltıyor
Soğanın antibakteriyel özelliğinden faydalanabilmek için bir büyük kuru soğanı doğrayarak bir tatlı kaşığı bal ile karıştırın. Kapalı bir kapta yaklaşık altı-sekiz saat beklettikten sonra bu karışımın suyunu içebilirsiniz.

5- Zencefil, boğazı yumuşatıyor
İçeriğinde bulunan antioksidanlar ile boğazı yumuşatıyor ve öksürüğü gideriyor. Toz halinde tüketiyorsanız bir çay kaşığı toz zencefili, bir tatlı kaşığı bal ile macun haline getirip yiyebilirsiniz. Taze olarak tükettiğinizde ise kabukları ayırdığınız zencefili suda beklettikten sonra sıvı olarak içebilirsiniz. Ancak kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsanız veya safra kesenizde taşınız varsa, bu karışımlardan tüketmemelisiniz. Günde biriki fincan taze zencefil çayı içebilirsiniz.

BOĞAZ AĞRISINI GİDEREN ÜÇ TARİF

1- Nar kabuğu çayı boğaz ağrısında etkili
Narın kabuğunda bulunan polifenolik bileşenler boğaz enfeksiyonlarına neden olan bakterilerin etkinliğini azaltarak boğaz ağrısına çözüm oluyor. Kabuğunu yemek yerine kurutup çay olarak demlemek daha sağlıklı. Çünkü kabuğunda bulunan alkoloidin fazla tüketilmemesi gerekiyor. Fazla tüketildiğinde besinsel zehirlenme benzeri etkilere ve kalp atım hızında artışa neden oluyor. İki çay kaşığı kurutulmuş nar kabuğu üzerine bir bardak su ilave ederek kapalı ve mümkünse cam bir fincanda 10 dakika demleyerek içebilirsiniz.

2- Karanfil boğaz enfeksiyonlarında ağrıyı alıyor
Karanfilin içeriğinde bulunan öjenol isimli uçucu bileşen yangıyı gideriyor. Ağız, boğaz yolu enfeksiyonlarında ise antiseptik ve ağrı giderici olarak görev alıyor. Çiğneyerek tüketebileceğiniz gibi günlük olarak içilen çayların içerisine de ilave edebilirsiniz.

3- Meyan kökü çayı balgam söktürüyor
İçeriğinde bulunan saponin tipi bileşenler, balgamın sıvılaşmasını sağlayarak atılmasına yardımcı oluyor. Üç bardak suya üç tatlı kaşığı meyan kökü ilave edip 15 dakika demledikten sonra günlük olarak tüketebilirsiniz.

YÜKSEK ATEŞ DURUMUNDA BUNLARI MUTLAKA YAPIN

Günde 10 bardak su için
Yüksek ateş ile birlikte vücuttan su kaybı da artacağı için sıvı alımına ayrıca özen gösterilmelisiniz. Günlük en az 10 bardak su içmelisiniz. Suyun yanı sıra ayran, kefir, süt, cacık gibi sıvı besinlerden de yararlanabilirsiniz.

Sebze suyu mikropların vücuttan atılmasına destek oluyor
Su oranı ve antioksidan kapasitesi oldukça yüksek olan sebzeler ve suları; yüksek ateş durumunda hem terle birlikte mikropların vücuttan uzaklaştırılmasını sağlıyor hem de kaybedilen suyun yerine konulmasına destek oluyor. Sevdiğiniz sebzelerin suyunu karıştırarak tüketebilirsiniz.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Gripsavar beslenme önerileri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN