ALMANYA’NIN Braunschweig kentindeki Uluslararası Okul Kitapları Araştırma Enstitüsü, Almanya, İngiltere, Fransa, Avusturya ve İspanya’nın ders kitapları üzerinde yaptığı araştırmada, İslam’ın öğrencilere çok yetersiz ve yüzeysel olarak öğretildiğini ortaya koydu. Enstitü, Avrupa ülkelerinde okul ders kitaplarında İslam dinin gerici bir din olarak öğrencilere öğretildiğini, İslam’ın ülkelere göre geçmişteki belli tarihi olaylarla ilişkilendirildiğini ve İslam ülkelerinin hepsinin aynı kefeye konulduğunu belirtti.\n
HER ŞEY DİNE BAĞLANIYOR
\nARAŞTIRMA ekibinin başkanı Susanne Kröhnert Othman, Die Zeit Gazetesi’nin internet sitesine verdiği röportajda, “Türkler, Araplar, Orta Doğu sorunu, yabancılar, terör ve göç, hepsi bir kefeye konup, bunların hepsi dine bağlanıyor” dedi. İslam hakkında bilgilerin beş ülkenin İslam’la ilişkisine göre verildiğini bildiren Othman, Almanya ve Fransa’da Haçlı Seferleri, Avusturya’da Türklerle savaşlar, İspanya’da da Endülüs’te Arap hakimiyetinin ders kitaplarında ağırlıkta olduğunu bildirdi.\n
DEĞİŞİMDEN TEK SATIR YOK
\nİSLAM hakkında bilgilerin Osmanlı İmparatorluğu yıkılmasıyla son bulduğunu anlatan Othman, bundan sonra İslam dünyasındaki gelişme ve değişimler hakkında hiçbir bir bilginin ders kitaplarında yer almadığını söyledi. İslam’ın ders kitaplarında, “Bizden ayrı olan, başka” olarak sunulduğunu belirten araştırmacı, “Avrupalılar, kendilerini İslam ile aralarına sınır koyarak, İslam’ı dışlayarak tanımlıyorlar” şeklinde konuştu.\n\n
FRANKFURT