MERKEZİ Berlin’de bulunan Tüketiciyi Koruma Derneği (Verbraucherzentrale), Schleswig Holstein Eyaleti’nde tüketicileri Türkçe bilgilendirmeye başladı. “Bilinçli tüketici sağlıklı ekonominin temelidir” ilkesinden hareket eden dernek, haksızlıklara uğrayan Türklere artık Türkçe yol gösterecek. Dernek, bilinçli beslenme, enerji tasarrufu, aldatıcı reklamlar sonucu mağduriyet ve yanlış imzalanan anlaşmalar konusunda ne yapılması ve nerelere başvurulması gerektiği konusunda bilgi aktaracak.\n\n
DİĞER EYALETLERE YAYILACAK\n\nALMANYA’NIN 16 eyaletinde aktif olan derneğin Schleswig Holstein Eyalet şubesinde Türkleri, Avukat Aysel Şengül ve danışman Selvihan Koç yönlendirecek. Derneğin basın danışmanı Thomas Hagen, on binlerce kişinin telekomünikasyon uygulamaları sonucu aldatıldığını ve çok büyük ekonomik zararlar gördüğünü dile getirdi. Hagen, bundan hareketle Türk vatandaşlarını da bilgilendirmek için Türk uzmanlarla çalışmaya başladıklarını söyledi. Hagen, söz konusu uygulamanın diğer eyaletlere yayılacağı müjdesini de verdi.\n\n
ÜCRETSİZ KURS DA VERECEKLER\n\nAVUKAT Şengül, yapılan bir anlaşmaya itiraz süresinin iki hafta gösterildiğinin altını çizdi ve “Mağdur olanlar haklarını 6 aya içinde arayabilirler” dedi. Selvihan Koç ise beslenme ve gıda konularında Schleswig Holstein Eyaleti sınırları içerisinde Türk derneklerinden talep gelmesi durumunda ücretsiz bilgilendirme kursları düzenleyebileceklerini ifade etti. Koç, kurs başvurusunun koc@vzsh.de elektronik posta adresine veta www.vzsh.de adresleri altından yapılabileceğine dikkat çekti. Koç, mağdur olan Türklerin 0451 7 22 48 (Lübeck) ve 0431 5 90 99-40 (Kiel) numaraları arayabileceklerini bildirdi.\n\n \n\n
Hasan ATMACA / KİEL