En çok seyahat eden milletler arasında ilk sırada yer alan ve geçen yıl 63 milyar Euro harcayan Almanların tatil tercihlerinde Türkiye bir sıra daha atlayarak üçüncülüğe yükseldi.\n\nTürkiye'nin Almanya pazarından aldığı pay son 12 yılda yüzde 4,7'den yüzde 7,3'e yükseldi.\n\nAkdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar-Ge biriminin, Alman araştırma şirketi FUR'un Berlin'de düzenlenen uluslararası turizm fuarında duyurduğu Reiseanalyse 2013 sonuçları üzerinden yaptığı değerlendirmeye göre; Almanlar, 5 gece ve üzeri süre ile gerçekleştirdikleri seyahatlerde 63 milyar Euro harcama yaptı. Almanların seyahat etme eğilimi ise değişmedi. Almanların yüzde 76'sı geçen yıl tatile çıktı. Uzun süreli seyahat sayısı 70 milyona yaklaşırken, kısa süreli seyahatler yüzde 1,8 artarak 80 milyona yaklaştı.\n\n2012'de Almanların ilk tatil tercihi yüzde 31 ile yurtiçi seyahatler oldu. Yurtdışı çıkışlarda ilk üçü; İspanya, İtalya ve Türkiye paylaştı. 2011 yılına göre, yalnızca Türkiye ve Hollanda'nın pazar paylarında iyileşme görüldü.\n\nAnket sonuçlarına göre; Alman seyahat pazarının 2013'te de büyümeye devam etmesi bekleniyor. Ankete göre; Alman tatilcilerin yüzde 55'i seyahat planlarını somutlaştırdı. Ankete cevap verenlerin yüzde 12'si ise bu yıl tatile çıkmayacağını ifade etti.\n\nDiğer yandan anket bulgularına göre; 41 milyon Alman, gelecek 3 yıl içinde sahillere yönelik seyahatler gerçekleştirmeyi planlıyor.