Yangınlarda senede ortalama 600 kişinin öldüğü, evlerde yangını önceden haber veren alarm sisteminin faciaları önlediği belirtildi. 10 eyalette alarm sistemi zorunlu\n\nALMANYA’DA yangınlarda senede ortalama 600 kişi yaşamını yitirirken, ölümlerin çoğunluğunun dumandan zehirlenmeden kaynaklandığı belirtildi. Hessen Eyaleti’ndeki Hanau İtfaiyesi tarafından yapılan açıklamada, duman detektörlerinin önemine vurgu yapıldı. Hanau İtfaiye Şefi Peter Hack ve yardımcısı Markus Doose, duman detektörleri konusuna önem verilmesini istediler.\n\n
13 EYALETTE ZORUNLU\n\nÜLKEDE 13 eyalette duman alarm sistemi zorunlu hale getirildi. Bunlardan Hessen bu senenin sonunda, Bremen ise gelecek senenin sonunda zorunlu olan uygulamayı başlatacak. Almanya’da Berlin, Saksonya ve Brandenburg eyaletleri dışında kalan eyaletlerde yangın alarm sistemi zorunlu hale geldi. Yeni yapılan binalarda veya tamir yapılan ikametgahlarda sistem zorunluyken, eski binalara süre veriliyor.\n\n
BACKNANG GÖZLERİNİ AÇTI\n\nBADEN Württemberg Eyaleti’ne bağlı Backnang kentinde Türklerin evinde çıkan bir anne ve 7 çocuğunun can verdiği yangın eyalette alarm sistemi hakkında dönüm noktası oldu. Backnang yangını sonrası geçene sene 10 Temmuz’dan itibaren eyalette yeni yapılan binalarda zorunlu hale getirildi. Eski binalara ise 2015 senesinin sonuna kadar zaman tanındı.\n\n \n\n
Kadir İNCE-Yasemin BAHADIR / HANAU