KÜLTÜR ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Belin Uluslarası Turizm Fuarı (ITB) çerçevesinde bir basın toplantısı düzenledi. Arıcı, turizmin 2008 krizini atlatarak büyüme trendine geçtiğini ve son yıllarda yüze 5'e varan bir artış kaydettiğini belirtti. Bu artıştan Türk turizminin de olumlu şekilde faydalandığını söyleyen Arıcı, önümüzdeki iki yılda da ekonominin küresel düzeyde yüzde 5, Türk ekonomisinin de ortalama yüzde 4'ün üzerinde büyüme beklentisi içinde olduğunu söyledi.\n\n
“ALMANLARIN EVİ GİBİ”\n\nTürk turizmi açısından Almanya’nın öneminde de değinen Arıcı, 2013 yılında 5 milyonun üzerinde Alman misafir ağırladıklarını belirti ve “Alman ziyaretçiler için Türkiye kendi ülkeleri kadar bildikleri evi saydıkları bir destinasyon haline geldi” dedi. ABD'de ortaya çıkan Zeugma Mozaikleri'nin Türkiye'ye getirilmesi için Bakanlık olarak girişimlere başladıklarını da söyleyen Arıcı, “12 parçanın iadesi için girişim başlatıldı” dedi.\n\n \n\n
Mesut HASTÜRK / BERLIN