AVRUPA Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Mevlüt Çavuşoğlu, AB ile Türkiye arasında imzalanan “Vize Muafiyeti Anlaşması”na iki tarafından da sadık kalması gerektiğini söyledi. Berlin Fuarı’nı ziyareti sırasında gazetecilerin sorularını cevaplandıran Çavuşoğlu, Avrupa Parlamentosu’nun Hıristiyan Demokrat Milletvekili Renate Sommer’in, “Türkiye’ye vizenin 3 yıl içinde kalkmasını gerçekçi bulmadığı” yolundaki açıklamasını değerlendirdi. Çavuşoğlu, “Önemli olan anlaşmalardır ve anlaşmaların uygulanmasıdır” dedi. AB ile Türkiye arasında 16 Aralık’ta Geri Kabul Anlaşması ve Vize Serbestisi Diyalogu Anlaşması’nın imzalandığını hatırlatan Çavuşoğlu, “ Biz sürekli olarak gerek AB Komiseri Füle ile gerek Komiser Malmström olmak üzere tüm yetkililerle görüşüyoruz. Herhangi bir sıkıntı da yok. Her zaman sunu söylüyorum. En ufak bir yorumu, sanki AB’nin tutumu, tüm Avrupa Parlamentosu’nun tutumu gibi içeride öyle yansıtıyoruz ki bu da AB’ye bakış açımızı bile olumsuz etkiliyor. Bazen farklı düşünceler, yorumlar olabilir önemli olan anlaşmalardır ve bu anlaşmaların uygulanmasıdır” dedi. Türkiye’nin bu anlaşmaları onayladığını belirten Çavuşoğlu şöyle konuştu:\n\n
SADIK KALINMALI\n\n“AB de aynı şekilde olumlu adım atmıştır. Avrupa Parlamentosu’ndan da geçmiştir. Şimdi Avrupa Birliği Konseyi tarafından onaylanması gerekiyor. Neticede ortada imzalanan anlaşmalar var. Her iki taraf da bu anlaşmalara sadık kalmalı ve uygulanması için adımlar atmayı ve de öngörülen süre içinde bunu hep birlikte başarmalıyız. Bu güvene dayalı bir anlaşmadır. Her iki anlaşma da böyledir. İki tarafın da atması gereken adımlar vardır. O yüzden zaten 3-3,5 yıl gibi bir süre verilmiştir. Bu süre içinde her iki tarafın da atacağı adımlar var, birlikte atılması gereken adımlar var. Türkiye üzerine düşeni yapacaktır.” Türkiye’ye vize serbestisi konusunda bazı kesimlerin farklı söylemler içinde olabileceğine dikkat çeken Çavuşoğlu, “Onlardan etkilenmemek lazım” dedi.