BİRLEŞMİŞ Milletler Uyuşturucu ile Mücadele Ofisi, 13-14 Mart tarihlerinde düzenleyeceği oturum öncesi düzenlediği basın toplantısında uyuşturucunun artık fakir ve kalkınmakta olan ülkeler için de büyük sorun haline geldiğini açıkladı. Her yıl uyuşturucu kullanan 200 bin kişinin öldüğünü dile getiren ofisin yönetim kurulu üyesi Yory Fedatov, uyuşturucu gelirinin silahlanmaya ve terörizme aktarıldığını da ifade etti. Fedatov, 2009 yılında üye ülkeler tarafından kabul edilen uluslararası uyuşturucu kontrol sözleşmesinde gelinen aşamayı yarın başlayacak oturumda görüşeceklerini aktardı. Oturuma aralarında sivil toplum kuruluşlarından temsilcilerin de yer alacağı 1500 katılımcı bekleniyor.\n\n \n\n
Adil ELMAS / VİYANA