Osnabrück Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmadan, Almanya’da Türk göçmenlerin çocuk ve torunlarının okulda yalnız bırakıldıkları ve iş başvurularında da ayırımcılığa uğradıkları sonucu çıktı. Aileleri Türkiye’den göç etmiş 70 kişi ile yapılan ve “Pathways to Success” (Başarı Yolları) isimli araştırmada, başarılı Türklerin okul ve mesleklerine başlarken, şirket ve işletmelerden teşvik veya yardım görmedikleri göz önüne serildi. Şu anda üst düzey yönetici konumunda bulunan Türkler, aileleri dışında kimsenin yetenekleriyle ilgilenmediğini ve buna kafa yormadıklarını belirterek kariyer yapmalarının tesadüflere bırakıldığını ifade etti. Üniversite’nin Göç Araştırmaları ve Kültürlerarası İlişkiler Enstitüsü (Imis) tarafından yapılan araştırmada Türk çocuklarının uyumda başarı ve engel etkenlerine yol açan veriler değerlendirildi.\n\n
KAMU ÖRNEK OLSUN\n\nAraştırmada göçmenler hakkında yer alan önyargıların bunların meslek hayatına atılmalarında engel oluşturuyor. Göçmenlik olgusunun sürekli iş başvurusunun önüne geçtiğinden yakınan Türk proje katılımcıları bunun hem özel sektör hem de kamu sektörü üçün geçerli olduğunu söyledi. Imis müdürü Prof. Dr. Andreas Pott durumu, “Kamu sektörünün bu alanda göçmen gençlerin önünün açmak için özendirici bir konumu olmalı” diyerek bunun için belli bir kota uygulanabileceği örneğini verdi.\n\n\n
RAHMİ TURAN / MÜNİH