İNTERNETTEN ALIŞ-VERİŞE DİKKAT

Giriş Tarihi: 2.9.2015 09:02 Güncelleme Tarihi: 9.12.2016 16:46
Almanya’da ınternet üzerinden alış veriş imkanları artarken çok sayıda kişi mağaza yerine alışveriş için\r\ninterneti tercih ediyor. Ancak internet üzerinden satış yapan şirketler bazen müşterilerini yanıltarak alışverişe yönlendiriyor. NDR yayın kuruluşu büyük ınternet satış şirketlerini mercek altına alarak,\r\nsözkonusu kuruluşların ürünlerini tüketicilere nasıl tanıttıklarını inceledi. İncelemeler sonucunda internetten alışveriş yapacakların şu dört hususa dikkat etmeleri önerildi.\r\n\r\n1- ‘Çok az ürün kaldı’\r\n\r\nBir çok satış portalı müşterilerini fazla düşünmeden hemen karar vermesi için\r\nacele etmeye zorluyor. NDR’e konuşan Pazarlama Profesörü Philipp Riehm, “Müşteriler, satın alacakları malın tükenmesinden ve alamamaktan korktukları için acele ediyorlar” dedi. Yapılan araştırmada ise satışa çıkarılan ürünün yakında piyasada bulunamayacağına dair bilgilerin çoğu\r\nzaman gerçek dışı oltuğu tespit edildi. Söz konu durum özellikle kıyafetler için geçerli.\r\n\r\n2- ‘Rezervasyonlar doldu’\r\n\r\nİnternetten tatil veya bilet satan birçok şirket yerlerin dolduğu ya da “Bir koltuk kaldı, sadece bir oda boş” şeklinde ifadelerle müşterilerini yanılttıklarına dikkat çeken uzmanlar, bir çok durumda aynı oda ya da biletlerin rakip şirketlerde fazlasıyla mevcut olduğunu, hatta daha da ucuza satıldığını belirlediler.\r\n\r\n3- ‘Sadece kısa bir süre için’\r\n\r\nİndirim aksiyonları müşteri çekebilmek için cazip yollardan biri. İndirimli satışların sadece kısa bir süre olduğuna dair bilgilere ise birçok internet satış portalında rastlamak mümkün. Oysa uzmanların araştırmalarına göre, sadece kısa bir süre için cazip fiyatlarla satıldığı\r\nileri sürülen ürünleri, diğer zamanlarda da benzer şekilde ucuza bulmak olası.\r\n\r\n4- ‘Bu da ilginizi çekebilir’\r\n\r\nİnternette müşteri çekebilmek için birçok site, kullanıcının daha önce arama yaptığı ürünlerin benzerlerini ya da bunlarla ilgisi olan başka ürün ya da servisleri sürekli tüketicinin\r\nekranına getiriyor. O yüzden ürün aramalarının arama motorları yerine, fiyat kıyaslama\r\nsitelerinde yapılması tavsiye ediliyor.\r\n\r\nTUNCAY YILDIRIM/KÖLN\r\n\r\n 
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İNTERNETTEN ALIŞ-VERİŞE DİKKAT
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN