Almanya’da yeni piyasaya sürülen araçlar içinde en çok tercih edilen on markanın resmi olarak verdiği yakıt kullanım miktarı ile gerçekte kullandığı yakıt miktarı arasında büyük farklar olduğu ortaya çıktı.\r\n\r\n \r\n\r\nAlman otomobil sektörü VW skandalının yaralarını daha kapatamadan yeni bir skandalla daha karşı karşıya kaldı. Alman Çevre Yardımı Derneği (DUH) tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre Almanya’da en çok ilgi gören 10 yeni araç modelinin resmi olarak gösterilenden ortalama olarak yüzde 42 oranından daha fazla yakıt harcadığı ortaya çıktı. Faz.net sitesinde yer alan habere göre araç vergileri araçların çevreye bıraktığı CO2 ve yakıt kullanım oranına göre hesaplanması dolayısıyla, bu manipülasyonla devletin 2015 yılında 1,8 milyar euroluk vergi kaybı yaşadığı tahmin ediliyor.\r\n\r\n
ÖLÇÜMLER EKSİK\r\n\r\nAraçların gerçekten harcadığı yakıtla resmi olarak verilen rakamlar arasındaki farkın yıllardın bilinen legal bir manipülasyon olduğu ancak, VW skandalının ortaya çıkmasıyla tekrak gündeme geldiği bildirildi. Otomobil üreticilerinin araçların resmi yakıt oranlarını klima, radyo, ısınma ışık vs gibi unsurlar hesaba katılmadan hesapladıkları bildiriliyor. Araçlara göre, lastiklerin şişkinlik oranları, navigasyon aletleri, otomatik pencereler vb. gibi özellikler de zaman zaman hesaba katılmıyor. Yetkililer bu manipülasyonun çevreye de büyük zarar verdiğini dile getirdi.\r\n\r\n
DEVLET İLGİLENMİYOR\r\n\r\nAlman Haber Ajansı DPA’ya açıklamalarda bulunan DUH Genel Müdürü Jürgen Resch, Federal Ulaştırma Bakanlığı ve Federal Araç Dairesinin bu yöndeki yaptıkları başvurulara gerekli ilgiyi göstermediğini söyledi. Öte yandan Braunschweig Savcılığı VW hakkında yaptığı soruşturmaya CO 2 artıkları hakkında ortaya çıkan yeni bilgiler dolayısıyla yeni bir dosya açacağı bildirildi.