ABD'nin Montana eyaletinde Gregg Godfrey, 9 tonluk kamyonla 50.5 metre uçarak bu alanda dünya rekoru kırdı. ABD'de kamyon, bisiklet ve şişme bot kullanarak yaptığı sıradışı ve tehlikeli şovlarla adını duyuran Gregg Godfrey, dünya kamyonla atlama rekorunu neredeyse ikiye katlayarak, izleyenlere muhteşem bir gösteri sundu. 9 tonluk kamyonla saatte yaklaşık 110 kilometre hıza ulaşan Godfrey, rampaya çıkarak yerden tam 50 metre yükseğe ulaşmayı başardı. Havada süzülen kamyonu ustaca kontrol eden Godfrey, yumuşak bir inişle hızını kesti. Bir önceki rekorun 30 metre olduğunu söyleyen Godfrey, kendisinin bile yarıştan önce 40 metreden fazlasını hedeflemediğini belirtti ve kendisini destekleyen herkese teşekkür etti. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, Volkswagen Grubu'nun Ehra-Lessien'deki test alanında üstü açık seri üretim spor otomobillerin dünya hız rekorunu kırdı. Ünlü bağımsız Alman Teknik Denetim ve Belgelendirme kuruluşu TÜV, rekoru getiren 408,84 km/s maksimum hızı resmen onayladı. Bugatti Automobiles S.A.S Başkanı Dr. Wolfgang Schreiber, 'Vitesse'in lansmanını yaptığımızda, üstü açık sürüşte maksimum hızı 375 km/s olarak planlamıştık. 408.84 km/s hıza erişebilme başarısı göstermiş olmamızdan büyük bir heyecan duyuyorum. Bu rekor aynı zamanda Bugatti'nin uluslararası otomotiv sektöründe teknoloji lideri olduğunu tekrar teyit ediyor' dedi. Vitesse, Çinli girişimci ve tutkulu yarış pilotu Anthony Liu tarafından kullanıldı. Vitesse ile dünya rekoruna ulaşmasının ardından Liu deneyimini şöyle anlattı: 'Çok heyecan verici bir andı. Antrenmanlarda 400 km/s'i geçmeyi başarmıştık ama bu inanılmaz hızı tekrar aşabilmek ve hatta daha da yükseğe çıkabilmek beni çok gururlandırdı. Otomobil bu denli yüksek hızlarda bile inanılmaz konforlu ve stabil.' Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse'in kaputunun altında yer alan 8.0 litrelik W16 motoru, 1.200 HP güç ve 1.500 Nm tork üretiyor. Yüksek performanslı yol tutuşunu; hem dört tekerlekten çekiş sistemine hem de aracın tümüne hükmeden son derece hızlı çalışan amortisörlere bağlamak mümkün. Bu denli yüksek performanslara imkan veren diğer faktörler arasında burulma direnci, yüksek standart karbon monokok yapı ve tamamı karbon fiberden imal edilmiş gövde parçaları bulunuyor. Üstü açık bir aracın içerisinde rüzgar sesi ve hava türbülansı oluşumunu asgari düzeyde tutmak özel bir öneme sahip. Vitesse'te özel olarak geliştirilmiş bir tavan spoyleri, rüzgarı yönlendiren karmaşık tasarımlı rüzgarlıkla sakin bir üstü açık sürüşü garanti ediyor; gerçekten de bunlar 408.84 km/s rekor hıza ulaşmanın ön koşullarını oluşturuyor.