80 KİLOMETRE HIZLA SAATE 70 BİN YOLCUYA HİZMET VERECEK
Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir Metro hattında Onurkent, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, Kayaşehir ve Başakşehir Metrokent istasyonları olmak üzere toplam 4 istasyon bulunduğunu belirtti. Tasarım hızı saatte 80 kilometre olan araçlar ile saatte tek yönde 70 bin yolcuya hizmet vereceğini açıkladı.
ENTEGRE OLUNACAK HATLAR
Metrokent İstasyonunda Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy hattı ile entegre olacak.
Kayaşehir İstasyonunda Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro hattı ile entegre olacak. Bu entegrasyonla bölgenin havalimanına metro ile ulaşımı da sağlanacak.
Kayaşehir – Mahmutbey arası seyahat süresi 20 dakika olacak.
Metrokent – Özgürlük Meydanı (Bakırköy) arası seyahat süresi 29 dakika olacak.
Metrokent – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 24 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – Bakırköy (Kirazlı) arası seyahat süresi 23 dakika olacak.
İNŞA ÇALIŞMALARI YÜZDE 5'LERDEN YÜZDE 100'LERE ULAŞTI
Bakan Adil Karaismailoğlu hattın ilerleme durumu ve özellikleri ise şu şekilde anlattı:
Proje bakanlıkça devralındığında fiziki ilerleme yüzde 5 seviyesindeydi. İBB'nini Bakanlığa devrinden sonra 24 ay içerisinde hat tren sürüşüne hazır hale getirilerek test sürüşlerine başlanıldı. İBB'den devralındığında, yüzde 11 seviyesinde olan istasyon betonarme işleri bakanlık tarafından yüzde 100 seviyesine, başlanmamış olan ince işler ise yüzde 100 seviyesine, başlanmamış olan ray işleri de yüzde 100 seviyesine getirildi.
Yüzde 1 seviyesinde devralınan 10 bin 250 metre tünel kazısı da bakanlık tarafından yüzde 100 seviyesine, yüzde 2,16 ilerleme ile devralınan 5 bin 662 metrelik NATM tünel kesimlerinde yüzde 100 ilerleme seviyesine ulaşıldı.
Başlanmamış olan 3 bin 298 metrelik TBM tüneli kesimi ise 2 adet TBM (Tünel Açma Makinası) ile günde ortalama 25 metre ilerleme hızıyla bakanlık tarafından tamamlandı.
Devralındığında yüzde 26 seviyesinde olan viyadük imalatları da bakanlık tarafından tamamlandı.
Hattın işletmeye alınması ile kent merkezi ile Çam ve Sakura Şehir Hastanesi arasında hızlı, ekonomik ve güvenli bir ulaşım ve diğer toplu taşıma modları ile entegrasyon sağlanacak.
İSTANBUL'UN RAYLI SİSTEM AĞI 356 KİLOMETRE OLACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından alınan bilgilerde ayrıca İstanbul'da yapımı tamamlanıp hizmete sunulan metro hattı uzunluğunun 2 Ekim de açılan 'Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı' ve 22 Ocak'ta açılan Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosu ile 121,4 kilometreye ulaştı. Başakşehir-Kayaşehir Metro Projesiyle beraber toplam uzunluğu 61,9 kilometre olan Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, Gayrettepe-Kâğıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattı, (Kağıthane-Gayrettepe Kesimi), Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Altunizade – Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Hattı, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve
Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metrosu olmak üzere toplam 6 hatta ise çalışmaların devam ettiği aktarıldı.